Avatar billede larsfb Nybegynder
28. juli 2001 - 18:43 Der er 3 kommentarer

Mail modtagelse og RELAYING

Jeg har problemer med at modtage mails til min RH7.1 mailserver og med
at benytte serveren til at sende mails sendt fra en anden server.

Alt virker fint fra maskinen lokalt. Alle services som ftp, telnet, POP3(tror jeg nok) etc. virker fint både lokalt og fra WAN. MX-recorden
er iorden. POP3, IMAP, Sendmail er installeret.

Filerne: hosts.allow, hosts.deny er tomme. Jeg har lavet relay i access filen til den relevante maskine som skal have lov at sende via mailserveren. Alle ipchains er slettet.

Mangler jeg en deamon? eller at rette i en eller anden config-fil?
Avatar billede fl Nybegynder
28. juli 2001 - 20:05 #1
i host.allow skal du skrive de domæner som
skal modtage og sende post.
Avatar billede larsfb Nybegynder
30. juli 2001 - 09:47 #2
De domæner som skal sende post via serveren kender jeg. Men hva\' med dem som
aflevere post til serveren, Dem kender jeg vel ikke, eller.!!

Er der ændret praksis i for hold til RH7.0, her har jeg nemlig en mail-server kørende hvor der intet står i hosts.allow filen, og som virker upaarklageligt.
Avatar billede larsfb Nybegynder
30. juli 2001 - 13:16 #3
Hvis både ftp og telnet demonerne virker uden at skrive noget i hosts.allow hvorfor kræver sendmail og pop3 demonen så at have specialle tilladelser.