20. januar 2011 - 20:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

BackUp af *.PST - men er låst af ?

"Rigtige Mænd Tager Ikke BackUp, Rigtige Mænd Græder Tit..."
Den kender vi vist godt *S*...

Vista/WIN7:

M$ Outlook's *.PST fil(er) tager jeg jævnligt backup af til min Server - i første omgang manuelt - så vha et lille script/CMD program stump - fint nok...

Nu har jeg så opserveret, at den ikke har gennemført nogen backup af nogen som helst *.PST filer (jeg har 5 forskellige *.PST i min Outlook) ?

Pointe: Hvis M$ Outlook programmet er åben bliver *.PST filen/filerne låst, så det kan man så ikke.
OK - så lader jeg bare være med at have M$ Outlook åben imens. Men så vil den heller ikke!

Pointe[2]: Det er så fordi jeg for nylig har instaleret/bruger en lille SideBar Gadget [Outlook INFO] der viser [Kalender]+[Inbox] status - Dooooh...

Spørgsmålet går så på om der skulle være et andet automatisk trix, end at (også) lukke denne SideBar Gadget [Outlook INFO] ned ?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. januar 2011 - 20:34 #1
brug et specialprogram til at kopiere data i pst-filen, og lav så backup af kopien. Der må være nogle, der i stil med thunderbird har lave backup til outlook.
Avatar billede nissen2630 Novice
20. januar 2011 - 20:50 #2
Her er et program der kan klare opgaven.
Det er et cmd line program.
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/backupcopy-files-that-are-in-use-or-locked-in-windows/
20. januar 2011 - 21:43 #3
Ref #2: Ser smart ud... giver den et skud i morgen...
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. januar 2011 - 23:58 #4
Ellers tilret din cmd-fil, så den først lukker din sidebar gadget, den der låser din pstfil, tager kopi, og derefter genstarter dit sidebar gadget.
Så burde dit problem være løst.
/ptj_11
21. januar 2011 - 06:53 #5
...lukker din sidebar gadget... - hvordan det i praksis ?
Avatar billede nissen2630 Novice
21. januar 2011 - 08:29 #6
Du kan bruge kommandoen TASKKILL til at afslutte den med.

http://www.tech-recipes.com/rx/446/xp_kill_windows_process_command_line_taskkill/
22. januar 2011 - 23:10 #7
ÆV -> #2 ->

hobocopy.exe /?
Denne version af HoboCopy.exe er ikke kompatibel med den version af Windows, som du kører. Kontroller systemet på din computer for at finde ud af, om du skal bruge en x86-version (32-bit) eller x64-version (64-bit) af programmet, og kontakt derefter udgiveren af softwaren.

Vista DK 32Bit SP2

Såååå - - - -
Avatar billede nissen2630 Novice
22. januar 2011 - 23:25 #8
Avatar billede nissen2630 Novice
23. januar 2011 - 04:46 #9
Runtime Software har lavet Shadow Copy.
Programmet er både GUI og til Batch.

Har lige taget en kopi af mit Appdata dir uden at den brokkede sig over låste filer.
Firefox og Thunderbird stod åbne under kopiering.

http://www.shivaranjan.com/2008/09/03/how-to-copy-locked-and-open-files-in-windows/
23. januar 2011 - 21:17 #10
<nissen2630>: Læg [svar] for #9 ->
http://www.runtime.org/shadow-copy.htm

Den er sku' smart...

Har lige automatisk copy 8 stk. *.PST (~12Gb) til min Server = OK!!! Imens Outlook er igang mm. ...
Avatar billede nissen2630 Novice
23. januar 2011 - 21:22 #11
Det er et ret fedt program. faldt først over det imorges
Avatar billede pc_dk Novice
09. december 2013 - 09:50 #12
Jeg har lige haft problemet med at *.pst filerne i Outlook var låste, så jeg ikke kunne sikkerhedskopiere dem.

Problemet blev løst, da jeg kørte CCleaner  RegistreringsDatabase Rens.

Hilsen
John
pc_dk
Avatar billede pc_dk Novice
09. december 2013 - 09:50 #13
Jeg har lige haft problemet med at *.pst filerne i Outlook var låste, så jeg ikke kunne sikkerhedskopiere dem.

Problemet blev løst, da jeg kørte CCleaner  RegistreringsDatabase Rens.

Hilsen
John
pc_dk