Avatar billede Pennylane Nybegynder
20. januar 2011 - 11:58 Der er 3 kommentarer

Tivoli Audio Pal Radio Henry Kloss

Er der nogen der ved hvor man kan købe en oplader/ adapter til denne radio til en fornuftig pris, den behøver ikke at være original. 12vdc 500mA.
VH Karen.
Avatar billede evalon Nybegynder
20. januar 2011 - 12:22 #1
Hej

Hvis du har mod på at afprøve en mulig løsning vil jeg gætte på at en bærbar computer strømforsyning kan bruges. Sådan én kan du måske finde gratis.

Det er muligt, at Tivoli radioen (fint) kan virke på mindre end 12 volt (måske fra 10.5 volt). Omvendt er det ikke sikkert, at den vil fungere optimalt m. mere end 12 volt.

Mvh

Jesper
Avatar billede Pennylane Nybegynder
20. januar 2011 - 20:26 #2
Hej Jesber.
Tak for svar, jo men jeg er bange for at brænde radioen af. Jeg må vel ikke sætte mere end 12v i.
Fx står der 20v på mit computer stik. Men mange tak for dit svar.
Mvh Karen.
Avatar billede SperlingTA Nybegynder
24. februar 2012 - 14:52 #3
Hej Karen
Du kan købe en AC adaptor på www.tivoliaudio.com.
Jeg vil absolut ikke anbefale, at du forsøger dig med andre løsninger.
Mvh
Steffen