Avatar billede bloody-123 Nybegynder
20. januar 2011 - 10:46 Der er 6 kommentarer

CSV-fil

Sidder og skal lave en CSV fil til en Xerox 7328

Nogle der ved hvordan sådan en skal se ud ?

Jonas
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. januar 2011 - 10:52 #1
Det kommer noget an på, hvad for data du vil indlæse.

Men typisk kan du eksportere en skabelonfil, i hvilken du kan se formatet.
Avatar billede bloody-123 Nybegynder
20. januar 2011 - 11:01 #2
Jamen vil lave en listen med deres initialer og email

Har prøvet at eksportere end fil - Men kan jeg ikke pga der ikke er nogen indlæst!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. januar 2011 - 12:00 #3
Filen burde holde følgende format:

Name, Email address
abc, abc@firma.dk
def, def@firma.dk
osv, osv@firma.dk

Lav filen i f.eks. notepad, og gem den med filendelsen .CSV - altså Comma Seperated Value (Kommasepareret fil - kommaet viser hvor værdien skiller)

Det burde være det - men så vidt jeg ved, er det vigtigt at du har overskriften på - altså "Name" og "Email address"
Avatar billede bloody-123 Nybegynder
20. januar 2011 - 12:27 #4
Har prøvet - Men den printer godtager ikke den måde CSV filen er opsat pÅ!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. januar 2011 - 13:37 #5
Hvad kommer den med af fejl?
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. januar 2011 - 22:43 #6
Prøv denne her:
http://download.support.xerox.com/pub/docs/WC7328_WC7335_WC7345/userdocs/any-os/en/en_WC-7328-7335-7345_SAG.pdf

Sakset fra ovenstående:
Services Folder
This folder contains several subfolders.
The Printing subfolder contains a hot link labeled Print Mode, and another sub-folder labeled Language Emulations.
Click on the Print Mode hot link to set the Page Description Language emulation used by the Printer's
Input Ports displayed on the screen. Depending upon the Ports enabled at the Device, the list of Ports will
include: Parallel, AppleTalk (with PostScript), SMB, LPD, IPP and Port 9100. Typical Page Description selections for each Port include: Auto (auto select), PostScript, HP-GL/2, PCL, and TIFF/JPEG. To have the Device register changes made to any settings, click the rectangular Apply button.
Click on the Language Emulations folder, then on a Page Description language to access the Printer's
default preferences for processing that Page Description Language. To have the Device register changes
made to any settings, click the Apply button.
The E-mail subfolder contains a Default link to set up default E-mail parameters and a Public Address
Book link. For complete information on REQUIRED E-mail settings, refer to the Scan to E-mail topic in
the Options section of this guide. The Public Address Book hot link enables you to import an address
book in Comma Separated Value (CSV) format. This address book can be used by such system options
as E-mail, Fax, and iFAX. Click the Browse... button to locate your CSV formatted file, then click Import
Now.
The Fax subfolder is used to set the machine to support embedded fax (Scan to Fax) or Server Fax (Scan
to Fax Server). The Defaults hot link is used to enable or disable the printing of a Transfer Report in
support of Server Fax operations. Refer to the Server Fax topic of this guide for full information.

Som du kan se af ovenståend, så skal du se efter "Scan to E-mail topic in
the Options" i din manual. Der skulle du kunne finde anvisninger på, hvordan du skal gøre.
/ptj_11