Avatar billede JakobBJensen Nybegynder
19. januar 2011 - 20:16 Der er 4 kommentarer

Nested forms

Hej,

Jeg er relativt ny herinde, så bær over med mig, hvis min post ikke lever helt op til retningslinjerne.

Jeg er ved at sætte en side op i et CMS, der giver mig relativt begrænset adgang til at indsætte kode.

Jeg kan blandt kun indsætte tekst i et område, der ligger mellem et <form> og et </form>.

Jeg har læst mig frem til, at jeg ikke kan indsætte en ny form mellem de to tags - findes der en eller anden kreativ løsning?
Avatar billede The_Buzz Novice
19. januar 2011 - 21:33 #1
Hvad med en iframe?
Avatar billede JakobBJensen Nybegynder
19. januar 2011 - 22:09 #2
Jeg får desværre brug for noget mere hjælp - jeg er sandt at sige ikke på hjemmebane, når det kommer til koder m.m.

Efter at have læst lidt lader det til, at en iframe fungerer på samme måde, som en parentes fungerer i en sætning. Altså at indholdet i parentesen bliver læst særskilt og som sådan ude af kontekst med resten af sætningen.

Hvis det er rigtigt forstået, kunne det være en løsning. Er der nogle umiddelbare ulemper?
Avatar billede The_Buzz Novice
20. januar 2011 - 09:45 #3
Ja umiddelbare ulempe er blandt andet:

Hvis du har en stor form (tegner og fortæller)

Håber det her bliver til en stor blok med X'ere og med nogle Y'er indeni...

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXX YYYYYYYYYY X YYYYYYYYYYYYYY XXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Så vil YYYYY sektionen ikke kunne bruge data fra XXXX sektionen, og omvendt - med mindre man bruger nogle relativ komplekse javascript funktioner til at hente dem.

En Iframe fungerer (læs evt http://microcut.dk/iframeguide.php ):

<iframe style="BORDER: black 1pt solid" name="myiframe" src="http://www.modified.dk/" frameBorder="0" width="400" height="200"></iframe>

Inden i den kan du så loade en anden form?
Avatar billede JakobBJensen Nybegynder
20. januar 2011 - 10:36 #4
Tak for godt og udførligt svar.

Jeg skal lige være sikker på, at jeg forstår det helt rigtigt:

1) Jeg lægger min form på en hvilken som helst side på et hvilket som helst domæne.
2) Jeg indsætter din kode herover og skifter URLen til den URL, jeg har lagt min form på.
3) Det virker uden problemer, så længe formen i iframen er på ganske få hundrede tegn?

Hvis ja, har det overordnet besvaret mit spørgsmål.

Jeg har dog et sidespørgsmål:

Kan jeg sætte src= til noget andet end en hel side - altså så jeg bare får selve formen i iframen og ikke hele den side, den ligger på?