Avatar billede NeddyDK Nybegynder
19. januar 2011 - 17:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Komponenter købt, og selv samlet. men "butik" kan ikke finde fejlen og vil have penge

Hej Alle
Ved ikke om det er det rigtige sted at skrive om det her men nu prøver jeg.
Jeg har et stort problem efter jeg fandt ud af nedenstående.

http://www.eksperten.dk/spm/928601#reply_7716199

Problemet er at butikken jeg har købt det hos (shg.dk). Har haft det inde og ikke fundet fejl.

Jeg har så prøvet med et tilsvarende kort som jeg har lånt af en gavmild kollega hvor der ingen problemer er.

SHG vil så ikke ombytte det fordi de mener der er en ridse på kortet (selvom jeg mener ikke den var der da jeg afleverede det siger de at det var den)

Mit spørgsmål er så hvad man så evt. gør i denne situation.

-de kan ikke reparere det fordi de ikke kan genskabe fejlen da de ikke har samme udstyr som jeg.

-jeg skal betale for at få det defekte kort tilbage

De har tilbudt at tage hele min PC(hvor alt er købt hos dem) ind og teste det men det skal de have 500 kr. for.

Er det mig der er helt galt på den når jeg mener at det ikke er mit problem at de ikke kan finde fejlen?
(det er det jo så ihvertfald pt, nu hvor jeg ikke kan få mit defekte kort tilbage eller få det byttet med mindre jeg betaler)

Mit setup er følgende:

2145880  Zalman GS1000 Titanium
2146216  ASUS P6T Deluxe V2
2222243  OCZ 120GB SSD RevoDrive PCI-Express
2202344  Western Digital 2000GB Caviar Green 64MB
2236439  Scythe BIG Shuriken SCBSK-1000
2230155  Plextor PX-L890SA DVDRW Black
2237176  ASUS ENGTX570 2DI 1280MD5 (1.28 GB)
2215197  Corsair 6GB DDR3 2000MHZ (3X2)Dominator
2184835  Raidmax RX-1000

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. januar 2011 - 17:59 #1
de skal have 500kr hvis der ikke er fejl på kortet. Er der fejl må de ikke tage betaling. Det er bare en trussel, så du ikke sender ind til reklamation over defekt vare. At de låner dit udstyr kan ikke koste 500kr - snarere omvendt.
De er åbenbart svære at tale med - så et tip fremover er, at lave en minimal ridse på kant af kort/motherboard, så du ved, om de tester/skifter del. Hvis du sender resten retur til test, så marker endelig de enkelte dele.
Avatar billede NeddyDK Nybegynder
19. januar 2011 - 19:02 #2
Men hvis de så får HELE min PC ind.. og de evt. finder en fejl.

Hvorfor faaaaen skal jeg så betale for det når det er deres produkter der fejler ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. januar 2011 - 19:28 #3
Fik du noget at vide da du indleverede det at det evt. kunne koste penge?

Tænker på da du oprettede en rma sag via http://www.shg.dk/CustomerCenter/RMA/CreateRMA/CreateRMA.aspx
Avatar billede claes57 Ekspert
19. januar 2011 - 20:38 #4
hvis de finder en fejl, så lad hele handlen gå tilbage hvis de ikke skifter dele uden beregning.
Alternativt, så skal de bevise, at du har ødelagt noget - og det kan de ikke, når de selv har haft en tekniker til at splitte maskinen ad.
De første 6 mdr i en 'sag' er det sælger, der skal løfte bevisbyrden - du kan være helt kold.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. januar 2011 - 20:39 #5
og så læs lige afsnit 1 i mit første indlæg - hvis der er fejl kan du ikke komme til at betale noget.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. januar 2011 - 21:34 #6
Og har du ikke fået at vide at hvis de ikke fandt fejl, kunne du blive opkrævet gebyr for undersøgelsen, så har de ikke ret til at opkræve gebyr.

Læs mere: http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/undersoegelsesgebyr
Avatar billede NeddyDK Nybegynder
20. januar 2011 - 10:47 #7
Nu har jeg afleveret grafikkortet og ikke hele maskinen men er det korrekt forstået at de skal bevise at jeg har ridset det?..

De kikkede ikke på kortet inden. Det er først bagefter de har konstateret at der er ridser på.
Avatar billede NeddyDK Nybegynder
23. marts 2011 - 10:39 #8
Claus57  Vil du smide et svar på? .. så giver jeg pts..