Avatar billede julemand39 Nybegynder
19. januar 2011 - 13:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ram til Netgear Readynas server

Jeg har købt mig en nas (Netgear readynas 2100)

Synes den er lidt langsom nogen gange til at reagere inde i Frontview..

Jeg tænkte på at opgradere den med 1 gb ram istedet de nuværrende 256 mb den er leveret med..

Ville det give en bedre performance at opgradere? og ville den blive hurtigere?

Hvilke ram skal jeg vælge?

Håber der er nogen som kan hjælpe..
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
19. januar 2011 - 14:34 #1
Ifølge:
http://www.readynas.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=42754

Så understøtter den ikke at at ændre på rammene fordi den ikke er bygget til andre ram-moduler end det der følger med.
Avatar billede julemand39 Nybegynder
19. januar 2011 - 16:46 #2
Kom til at skrive forkert.

Det er en readynas duo 2110 med 2x1 TB HDD jeg har..

Så vidt jeg har læst mig frem til så er det muligt at opgradere den med 1 gb ram istadet for de 256mb som er indbygget..

Nogen som har prøvet det, eller ved om det er muligt?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
19. januar 2011 - 17:38 #3
Ifølge forummet for ReadyNAS skal du bruge samme ram type som NV+ typen.

Men de skriver også at det ikke er den store fordel i det med mindre du bruger en masse plugins. De siger at det er mere et CPU problem end det er hukommelsen der er problemet.
Avatar billede julemand39 Nybegynder
05. juni 2011 - 16:07 #4
lukker