Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2011 - 11:42 Der er 6 kommentarer

antenne stikdåser

hej jeg har et spörgsmål ang mit tv signal i min lejlighed.
jeg har 4 antenne stikdåser som ligger på linje hvor hver anden stikdåse har et dårligt signal og viser sig som dårligt billede på mit tv på dåse nr 1 og dårligt signal til mit internet på dåse nr 3 (dåse 2 og 4 er helt ok) jeg har skilt dåserne ad og har fundet ud af der sidder gennemgangs dåser alle steder dvs hvor der er plads til 2 kabler i dåserne (hvis jeg har forstået det rigtigt?)..ville det ändre på noget hvis jeg skiftede den sidste dåse til en slutdåse altså en hvor der kun er plads til et kabel eller ska man ud i noget forstärker af en art eller er det simpelthen stikdåserne på 1 og 3 som har forkert db/modstand (ved ik hva det sidste hedder)??
mvh peter
Avatar billede strixelsen Nybegynder
19. januar 2011 - 13:32 #1
Der skal i hvertfald en slutdåse på sidste stik. Derudover bør du overveje at lave det som en stjerneinstallation hvor du har hovedledningen ind i en splitter (evt. med en forstærker imellen) og derefter ud til hvert stik. Det vil så medføre at de alle skal være slutdåser. Jeg har selv gjort sidstnævnte og anvender du kvalitets splittere som eks. Comega, bliver det godt.

Vh
Carsten
Avatar billede Jensen DK Novice
19. januar 2011 - 13:50 #2
Du skal i den sidste dåse montere en 75 ohm`s modstand der hvor der ikke er noget kabel, så skulle alle dåser virke.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2011 - 14:06 #3
tak for de gode svar..ang stjerneinstallationen bliver dette nok et problem da den tidligere beboer har fört alle kablerne inden i väggene så det vil nok blive et större arbejde at ändre for meget på installationen. denne 75 ohms modstand jeg skal have i slutdåsen, hvor får jeg fat i denne? på nettet evt?
Avatar billede Jensen DK Novice
20. januar 2011 - 07:10 #4
Du køber den der hvor de sælger antenner og tv dåser.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2011 - 14:03 #5
jeg har nu fået skiftet dåsen til en slutdåse, men problemet er det samme så flere forslag til at løse problemet modtages gerne tak, får jeg noget ud af at sætte en forstærker på de dårlige stikdåser??
mvh peter
Avatar billede Jensen DK Novice
20. januar 2011 - 14:54 #6
75 ohm`s modstanden koster ca. 5,00kr. men prøv at sætte et TV i slutdåsen og se så hvordan de andre stik ter sig, det kræver selfølgelig at du har mere end et tv.