Avatar billede jesper_l Nybegynder
19. januar 2011 - 11:13 Der er 5 kommentarer

Mangler et godt text editor program til asp

Hej folkens . . .

Jeg skal igang med at programmere lidt hjemmesider igen, det er efterhånden ret længe siden og sidder og mangler et program til at skrive HTML og asp koder med . . .

Har tidligere brugt et program som hed areanae (eller noget i den stil) er der nogen som har nogle gode anbefalinger derude? (og nej jeg gider ikke og sidde i notepad - da jeg gerne vil have syntax hightligts og auto indrykning ved kode)

Mvh
Jesper ;-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. januar 2011 - 11:25 #1
Selv bruger jeg komodo edit og er godt tilfreds.
Avatar billede keysersoze Guru
19. januar 2011 - 11:28 #2
Visual Studio Express eller WebMatrix.
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. januar 2011 - 11:38 #3
PS. Du har ikke tænkt på at gå over til et andet sprog (.NET, PHP eller lignende)? Tror ikke der er mange der udvikler nye sites i ASP.
Avatar billede jesper_l Nybegynder
20. januar 2011 - 14:54 #4
#3 Jo det har jeg, men har bare ikke helt haft overskudet til at lære et nyt sprog.. Kan godt programmere i ASP, ville det så være nærliggende at jeg valgte .NET eller er PHP lige ved siden af.. For kan godt se at mulighederne i .net og php er ved at være større end i asp . . .

Komodo edit ligner meget mit gamle text edit program så det vil jeg lige se på . . .

De to andre MS løsninger skal nok være hvis jeg vælger at gi mig i lag med .net - det kræver vidst at jeg skaffer en bog et eller andet sted fra :)
Avatar billede ntholm Nybegynder
14. oktober 2012 - 15:21 #5
Hej Jesper.

Jeg må gi keysersoze ret i at Visual Studio er hvad du leder efter. asp er jo netop microsoft teknologi og det er visual studio også og efter min erfaring er der ikke andre programmer hvis intellisense kan hamle op med visual studio's.

At lære asp.net er en rigtig go idé - og så vil jeg anbefale dig at vælge c# frem for vb ;-)