Avatar billede eitreach Nybegynder
19. januar 2011 - 09:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad for et netkort har jeg?

Hej.

Jeg er vant til at bruge Ubuntu, hvor den her slags som regel bare spiller.. Nu bruger jeg så Windows i en periode, hvor det ikke gør.

1: Jeg aner ikke hvilket trådløst kort jeg har. Mit kablede virker, heldigvis.

2: Jeg aner ikke hvor jeg skal finde en driver. Jeg har kigget på HPs driverside, men der er ikke ret meget at hente.

Det drejer sig om en HP Dv6 2070eo.
Avatar billede eitreach Nybegynder
19. januar 2011 - 09:30 #1
..og vi snakker Windows 7 32bit.
Avatar billede Voyager57 Nybegynder
19. januar 2011 - 09:35 #2
Åben en kommandoprompt (kør CMD) og skriv IPCONFIG, så får du det af vide.
Avatar billede Blandy Praktikant
19. januar 2011 - 09:40 #3
Avatar billede eitreach Nybegynder
19. januar 2011 - 09:57 #4
Jeg får det ikke til at virke. Selvom jeg installerer den, har jeg stadig intet wlan, og en enhed i min device manager med titlen "network controller" uden driver.
Avatar billede Blandy Praktikant
19. januar 2011 - 10:01 #5
hvad med at tage chipsæt driveren engang?
Avatar billede Blandy Praktikant
19. januar 2011 - 10:02 #6
evt prøv windows update
Avatar billede Blandy Praktikant
19. januar 2011 - 10:06 #7
for at finde navnet på dit netkort, gå i "kør" og skriv "msinfo32". Her kan du finde dit hardwares navne.
Avatar billede eitreach Nybegynder
19. januar 2011 - 14:21 #8
Jeg tror simpelthen bare at mit netkort er stået af. Jeg har læst at det skulle være et problem på blandt andre den model jeg har. Det virkede nemlig umiddelbart med det samme da jeg satte en trådløs usb-adapter i, som jeg havde glemt jeg havde liggende.

Tak for svar, begge to.