Avatar billede gnomefar Nybegynder
18. januar 2011 - 22:55 Der er 4 kommentarer

Mac eller Windows (normal PC)?

Hej ;)

Jeg har tænkt mig at spare op til en ny bærbar, men er lidt i tvivl om hvilken jeg skal købe. Mac eler PC.

Den skal kunne spille WoW, (uden at at grafikken er skruet ned på laveste niveau (Det kan min gamle bærbare kun tage, men går ud fra at en Mac godt kan tage den på fuld skrue)), og så ellers bare skriftlige opgaver, programmering, og internetsurfing.

Er meget i tvivl om en MAC kan køre World of Warcraft på et godt niveau af grafik, uden lag.

Så:  Mac eller PC, til normal brug (Skriftlig fremstilling, programmering, internet-surfing, og måske nogle små internet-spil.) og WoW på et godt niveau af grafik, uden lag?

Hilsen mig ^_^
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
18. januar 2011 - 23:30 #1
Jeg har lige købt en Macbook Pro for en måned siden. Det er første gang jeg har købt noget fra Apple, så jeg var meget spændt.

Grundlæggende er jeg glad for maskinen. Den er ret lækker, især skærmen og tastaturet. Trackpadden er også helt fantastisk.

Dog føler jeg altså også at man har betalt rimelig meget for sin computer, hvor man nok kunne have fået en kraftigere maskine for samme pris.

Jeg bruger også min til programmering. Dette har altså været en skuffende oplevelse. Mit MySQL Workbench går ned ved store opgaver. Stort set hver gang. Dreamweaver går også ned, hvis jeg sætter den til at lave for meget på samme tid. Virkelig irriterende, når man har glemt at gemme lige inden. Især når det sker flere gange på samme time. Eclipse er også gået ned et par gange, selv om det er sjældnere. Desuden har jeg oplevet nogle mærkelige problemer her.

Til programmering vil jeg klart foretrække Windows. Det kører altså imo ikke ordentligt på en Mac. Mit studiested udlåner windows maskiner til Mac-brugere, da det ofte går galt for disse :)

Dog er det stadig en lækker pc. Jeg ved ikke om den kan køre WoW på højeste opløsning. Den kan dog køre Starcraft 2 og HoN uden problemer. Jeg ved ikke om de spil kan sammenlignes :)
Avatar billede gnomefar Nybegynder
19. januar 2011 - 06:46 #2
Jeg tænkte at man evt. kunne få Windows(7) på Mac'n til Programmering, og andre små ting some OS ikke kan tage? Men køre Windows lige så godt på Mac? (Det burde det da det jo bare er et andet styresystem)

Jeg tror at hvis den kan tage Starcraft 2, så kan den også tage WoW, ville jeg mene. :)
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
19. januar 2011 - 15:43 #3
Jeg har installeret Windows 7, men helt problemfrit var det dog ikke for mig. Selve installeringen gik meget godt, men jeg havde problemer med at få nogle af driverne til at virke. Det virkede dog til sidst.

Dog skal man vænne sig til tasterne, da det jo ikke er samme taster som på windows. F.eks. ligger @ et andet sted osv.

Nu har jeg ikke brugt Windows 7 så meget på min Mac endnu, men det virker til at køre nogenlunde. Dog virker trackpadden ikke helt optimalt på Windows, men man kan sikkert finde en driver så den gør. Det har jeg ikke prøvet endnu.

Husk at du jo så skal købe Windows 7, hvis du også vil have det på.
Avatar billede gnomefar Nybegynder
19. januar 2011 - 18:33 #4
ok, tusinde tak :-)
Jeg tror at jeg vil købe en Macbook Pro, og så installere Windows7 på den, til programmer som ikke dur til Mac OS ;)

Tak for hjælpen!