Avatar billede tand Seniormester
18. januar 2011 - 11:21 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Sletning af E-mail adresse.

Er det ikke muligt at undgå at få E-mail fra en bestemt
E-mailadresse.
Mit barnebarn har fået ny email adresse på grund af at der blev sendt email gennem hende til alle os andre.
Men der sendes jo stadigvæk email til os fra den gamle.
18. januar 2011 - 11:50 #1
... Nu fremgår det ikke hvilken form for E-mail der er tale om...

Men du/I skal ændre KODEORD til DEN gamle E-mail konto, så kan 'banditten' ude i verden ikke misbruge den...
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. januar 2011 - 21:14 #2
"Er det ikke muligt at undgå at få E-mail fra en bestemt
E-mailadresse."

Jo. marker som spam i din udbyders spamfilter.
Dette ved jeg TDC og Stofanet har.
18. januar 2011 - 21:25 #3
...Jo. marker som spam i din udbyders spamfilter.
...
- så skal dette jo gøres på samtlige modtagere ? Eller misforstår jeg her ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. januar 2011 - 21:34 #4
Der er eet login til administrering af de forskellige konti.
Det gøres eet sted, men kan også gøres på den enkelte konto, hvis andre brugere ikke vil have en adresse blokeret.
Avatar billede tand Seniormester
19. januar 2011 - 09:00 #5
Nu har jeg været inde og blokeret for mit barnebarns tidligere e-mailadresse. den der sendte spam.
Mit barnebarns tidligere adresse var en Hotmail.com nu har hun fået en hos Live.com.
Har hun ikke mulighed for at få slettet den tidligere hos Hotmail.??
for ellers skal alle jo gøre det samme, som også karise_larry skriver.
19. januar 2011 - 22:03 #6
... blokeret for mit barnebarns tidligere e-mailadresse... - dvs. du har nu været logget ind på den E-mail konto og blokeret (?) - hvad mener du her ?  Du SKAL ændre login kodeord til DEN Hotmail konto ...

... så vidt jeg ved så "udløber" den efter X tids inaktivtet...
Avatar billede tand Seniormester
20. januar 2011 - 17:06 #7
Den spam jeg fik gik gennem mit barnebarne gamle e-mail adresse
den har jeg har blokeret i TDC`s sikkerhedspakke.
Men så længe den ikke er slettet hos udbyderen vil de personer der ikke har blokeret for den stadig modtage spam.
Avatar billede mchlbk Praktikant
21. januar 2011 - 07:01 #8
Jeg gentager lige hvad Karise siger: Kodeordet skal ændres. Det har førsteprioritet.

Og hvis ikke det er et ordentligt kodeord næste gang er det bare et spørgsmål om tid, før der er indbrud igen. Altså ingen navne eller lignende. Kodeordet skal bestå af 8-10 tegn og indeholde tal samt store og små bogstaver i tilfældig rækkefølge.

Dårlige kodeord svarer til at lægge næglen under måtten. Dit barnebarn kan lige så godt lære det med det samme.
Avatar billede tand Seniormester
21. januar 2011 - 09:56 #9
Det kan godt være jeg er langsom opfattende, det er altså kodeordet for hendes nye e-mail adresse som ikke må være det samme som den gamle.??
21. januar 2011 - 10:15 #10
Det MÅ selvfølgelig gerne; men for at 'banditten' ude i verden ikke let skal 'gætte' sig frem til kodeord på den nye E-mail, bør (=skal) det være noget andet...

Eksempelvis det første bogstav i en eller anden sanglinie:

Jgmosol2011

Jeg [/u]g[/u]ik mig over sø og land
Avatar billede tand Seniormester
21. januar 2011 - 11:00 #11
Selvom jeg var inde og blokere den gamle E-mail adresse.
TDC Sikkerhedspakke.
Har jeg lige fået en ny tilsendt fra hendes gamle adresse.
Her er linkadressen
http://gehebabyka.chat.ru/MaeHarrison/
Det kan åbenbart ikke stoppes før den gamle adresse bliver fjernet fra nettet. Men kan man det.?
21. januar 2011 - 12:19 #12
Gentager: Kodeordet skal ændres. Det har førsteprioritet!
Avatar billede mchlbk Praktikant
21. januar 2011 - 13:30 #13
Nyt kodeord til begge konti. Det er standardmetoden at løse den slags problemer på.

Det svarer til at man udskifter alle låse efter et indbrud.

Og nej, kodeordene må under ingen omstændigheder være ens. Det er i øvrigt en generel regel: Brug altid kun kodeord én gang. Hvis det er let for dig at huske er det også let for tyven at finde ud af, det er helt basalt.
Avatar billede mchlbk Praktikant
21. januar 2011 - 13:38 #14
Tip: Det gratis program KeePass fungerer som et pengeskab til passwords. Hvis man gemmer sine kodeord der forsvinder de ikke og man behøver kun huske det kodeord, der åbner KeePass.

Hent det her: http://goo.gl/ZUzyP
Avatar billede tand Seniormester
21. januar 2011 - 17:17 #15
OK
Send lige et svar karise. så stopper jeg her for dennegang.
21. januar 2011 - 18:07 #16
Ping...