Avatar billede gudher Nybegynder
17. januar 2011 - 23:55 Der er 2 kommentarer

K-system

Hej..

Jeg har en række virksomheder, som med data skal placeres i et koordinatsystem.

Data er blandt andet indextal, og derfor skal y'aksen skærer i x'aksens 100'værdi (nogle virksomheder ligger under 100, andre over)
Tal op af y aksen kunne være dækningsgrad.

Hertil skal så laves et k-system, hvori der nemt og hurtigt kan ændres data (disse skal jo opdateres jævnligt)

Jeg har netop lavet mig en skitse, hvor jeg i sidste ende fik det til at se okay ud - det var dog overhovedet ikke "automatisk", og bestod af alt for meget "manuelt" - så forsvinder fidusen lidt med det?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig på vej!
Avatar billede gnowak Nybegynder
18. januar 2011 - 08:41 #1
Du kan optage dine manuelle ændringer i en makro og derudfra ændre lidt i VBA-koden. På den måde kan du få en automatisk eller semi-automatisk løsning.

VH. GrN.dk
Avatar billede gudher Nybegynder
18. januar 2011 - 10:30 #2
Hej

Har forsøgt noget med makro - men  er ekstrem nybegynder på det punkt.

Skal jeg optage at jeg vælger data til modellen eller hvad?

Problemet er at jeg indtaster hvert punkt manuelt, hver for sig.
Her ville det være smart at kunne få den til at gøre resten selv - jeg har ret mange data!

Håber du kan hjælpe yderligere