Avatar billede wellejus Nybegynder
17. januar 2011 - 11:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

TF Kort, hvad er det?

Min datter har en kinesisk Mpg4 afspiller fra Hacha. Den kører fint, men der mangler plads. I enden af maskinen er et slot med et lille label med teksten TF. Størrelsen ligner noget MicroSD. Er der nogen der kender en forklaring?
Avatar billede wellejus Nybegynder
17. januar 2011 - 11:08 #1
Hvordan finder jeg et kort der passer i slottet?
Avatar billede thov Forsker
17. januar 2011 - 11:46 #2
TF står for 'Trans Flash' og er det samme som microSD.
Her er et eksempel (yderst til højre) http://www.epathchina.com/flash-memory-cards-c-84.html

Men vær opmærksom på, microSD og microSDHC ikke er det samme, selvom de fysiskt set er ens.

Kort over 2gb er altid af HC typen, og apparatet skal være kompatibelt.
Apparater som accepterer SDHC, tager naturligvis også SD.
Avatar billede wellejus Nybegynder
17. januar 2011 - 12:00 #3
Tak for det thov. Giv et svar og de 60 pt er dine :-)
Avatar billede thov Forsker
17. januar 2011 - 15:10 #4
Svar kommer her :-)

P.S.
Jeg får 5 stk. 2gb microSD'er med posten en af dagene (65kr./stk).
Det er til en billig tablet-PC, som ikke klarer SDHC (HC betyder 'High Capacity').
(Det var nok derfor den var billig)... LOL
Avatar billede wellejus Nybegynder
17. januar 2011 - 15:33 #5
Finder lige ud af om jeg skal bruge SD eller SDHC. På en eller anden måde ;-D
Avatar billede thov Forsker
17. januar 2011 - 23:45 #6
Er det en af disse to du har, så er jeg 99,99% sikker på, at du må nøjes med SD og klare dig med max. 2gb pr. kort.
http://www.mp4global.com/hacha-mp4-player.html