Avatar billede pflb Nybegynder
16. januar 2011 - 10:02 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Win 7 nu, men øsnker Win xp

Har en bærbar acer travelmate, som er opgraderet fra win xp til win 7 i en ren installation. Sammen med office 2007 er win 7 for tungt at køre. derfor vil jeg tilbage på win xp.

Jeg har prøvet at slette alt og så boote på CD med XP, men så får jeg beskeden bootmgr missing.
Jeg har de 6 setup disketter, men den bærbar har intet floppy drev.

Hvis jeg prøver at insatllerer win xp gennem win 7 bliver det nægtet da der er en nyere version installeret.

Harddisken er partitioneret i 2.

hvordan får jeg installeret XP på ny  ???
16. januar 2011 - 10:05 #1
... lidt mere præcist; hvad sker der når du (forsøger) at Boote op på dine originale (?) XP instalations CD ?

---

Generelt ->
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-installation.htm +
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-installation-side2.htm +
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-opsaetning.htm

http://www.eksperten.dk/artikler/1104

Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...

Du skal have 100% styr på
* Driversoftware der passer til din Hardware
* Opdateringer + Servicepack1+2+3 + flere opdateringer fra WindowsUpdate
* Seriøst Sikkerhedsprogram + opdatering af samme
* ...
* http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/ (Diverse tillægsprogrammer)
* ...
Avatar billede pflb Nybegynder
16. januar 2011 - 10:18 #2
jeg kan hører at DVD drevet spinner op og HD arbejder, men efter få sek kommer bootmgr missing frem på skærmen. det er en original cd.
Avatar billede pflb Nybegynder
16. januar 2011 - 10:20 #3
hvis jeg smider win 7 disken i så bliver jeg spurgt om jeg vil boote fra CD det gør jeg ikke med XP
16. januar 2011 - 10:33 #4
Snavs på XP CD'en ...
16. januar 2011 - 10:34 #5
Kan XP CD'en boote op på en helt anden PC ???
Avatar billede pflb Nybegynder
16. januar 2011 - 10:39 #6
de tænkte jeg også så jeg prøvede at lave en kopi men udfaldet er er det samme  !!!!
burde den ikke også spørge om jeg ville boote fra CD som ved win 7
Avatar billede haverslev Novice
16. januar 2011 - 11:02 #7
Det ser ud til at den ikke booter op på drevet med XP cd`en i.

Hvorfor laver du en kopi ???
Så kan du jo ikke tjekke de "orginale" XP cd - det er jo den du skal bruge.
16. januar 2011 - 11:34 #8
...Kan (original) XP CD'en boote op på en helt anden PC ??? ...
Avatar billede pflb Nybegynder
16. januar 2011 - 12:14 #9
jeg lavede en kopi fordi jeg ville teste om de ridser der var i originalen var skyld i fejlen
Avatar billede pflb Nybegynder
16. januar 2011 - 12:25 #10
men det er noget med cd en for på en anden maskine laver den bare sort skærm med cursoren blinkende oppe i det ene hjørne !!!
Avatar billede haverslev Novice
16. januar 2011 - 13:22 #11
Så må du prøve at låne en orginal XP cd i samme version af dine venner/bekendte og installere med den.

Men er hele din harddisk formateret ?

Er den Acer recovery partition også slette eller er den stadig på maskinen - hvis ja, så tryk på ALT + F10 under opstart og installere af den vej.
Avatar billede pflb Nybegynder
16. januar 2011 - 13:30 #12
nej den partition ligger der stadigvæk...
men hvordan siger du at jeg gør det
Avatar billede haverslev Novice
16. januar 2011 - 14:40 #13
Hvis den partition er den med XP, så skal du blot genstarte pc`en og holde ALT knappen nede og trykke på F10 samtidig, så kommer du i recoverey menuen

http://support.acer.com/acerpanam/desktop/0000/Acer/AspireE360/AspireE360faq40.shtml
Avatar billede pflb Nybegynder
16. januar 2011 - 15:05 #14
den siger stadigvæk barre bootmgr missing
Avatar billede haverslev Novice
16. januar 2011 - 15:36 #15
Så har den recovery partition højst sandsynlig også lidt skade eller der mangler nogle filer til den.

Så må du på lånemarkedet og finde en XP cd i samme version som du havde installeret og så installere den med den cd-key som star på klistermærket i bunden af pc`en.
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2011 - 15:46 #16
Prøv først om recovery er enablet - tast F2 ved start for at komme i BIOS - vælg fanebladet "Main" - kontroller om menuen er enablet, hvis ikke så gør det - husk at gemme
Avatar billede pflb Nybegynder
16. januar 2011 - 15:59 #17
den er desværre enable
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2011 - 17:08 #18
Prøv at se denne http://www.eksperten.dk/spm/851522 - du kan downloade "Gparted" separat - det betyder ikke at du ikkwe kan følge "haverslevs" råd med at låne dig frem til en skive - fordelen ved din recovery, hvis den virker er, at du slipper for at finde drivere
Avatar billede pflb Nybegynder
20. januar 2011 - 08:17 #19
haverslev vil du skrive et svar for jeg fik den til at virke igen efter jeg fik lånt en cd
Avatar billede haverslev Novice
20. januar 2011 - 09:56 #20
Svar :-)