Avatar billede PS-Frost Nybegynder
15. januar 2011 - 16:58 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Programmering på egen computer(Wampserver)

Jeg har et problem, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af at løse.

Jeg har læst en del om programmering af hjemmside, og har nu valgt selv at prøve mig. Jeg har derfor lavet nogle filer o.l. på egen computer. Problemet er at jeg ikke kan se resultatet af mine php filer. Desuden vil jeg gerne kunne bruge Mysql i fremtiden, så jeg har ledt efter et program der kan det. Jeg har derfor downloadet Wampserver2.1, men kan ikke få det til at virke.. Når jeg trykker på localhost går den rigtigtnok ind på http://localhost/. Men den viser ikke andet end dette billede: http://localhost/welcome.png
Jeg har læst mig til at man skal ligge sine filer ind i "www" mappen, så det har jeg gjort.
Jeg har desuden været inde i programmer og aktiveret det dersens IIS, for det læste jeg et sted at man skulle.
Nogen der kan hjælpe ? Jeg bruger windows7

Med Venlig Hilsen Frost
Avatar billede nissen2630 Novice
15. januar 2011 - 17:21 #1
har du forsøgt at skrive localhost/dinfil.php
Avatar billede PS-Frost Nybegynder
15. januar 2011 - 17:36 #2
Har lige prøvet - det virker ikke :S
Altså Index.php ligger i en mappe i www mappen, kan det være problemet ?
Avatar billede nissen2630 Novice
15. januar 2011 - 19:23 #3
Det er problemet. Så skal du skrive localhost/din mappe/index.php
Avatar billede PS-Frost Nybegynder
15. januar 2011 - 21:12 #4
Virker ikke :S
Avatar billede PS-Frost Nybegynder
15. januar 2011 - 21:14 #5
Altså jeg har 2 harddiske i computeren..
En C og en D på min C ligger Windows, men jeg har lagt Wamp på D, for ikke at gøre systemet langsommere. Kan det være derfor ?
Avatar billede tjens Nybegynder
15. januar 2011 - 21:33 #6
#0  Da WAMP indeholder Apache, skal du ikke aktivere IIS.

Hvad står det på den welcome.png, du ser på localhost?
Der står normalt "welcome to apache" eller lignende.

Du kan ikke have både Apache og IIS til at svare på port 80 på en gang, så derfor stop IIS og se efter om Apache er konfigureret til port 80.
Avatar billede nissen2630 Novice
15. januar 2011 - 21:33 #7
Det bør ikke have nogen betydning.

Flyt din index.php til roden af dit www bibliotek og ikke i et under bibliotek og se om det så virker.

Send en kopi af din index.php her så jeg kan se den.
Avatar billede PS-Frost Nybegynder
15. januar 2011 - 21:44 #8
#6 Tusind tak !!!
Det med at deaktivere IIS virkede :)

Jeg kan endda gå ind på localhost/mappen/Index.php!

Mange mange tak :D
Avatar billede nissen2630 Novice
15. januar 2011 - 22:03 #9
Fedt det virker. overså sgu den med ISS'en :-)
Avatar billede PS-Frost Nybegynder
15. januar 2011 - 22:08 #10
Er der nogen der vil have point ??
Avatar billede nissen2630 Novice
15. januar 2011 - 22:22 #11
ikke mig
Avatar billede PS-Frost Nybegynder
15. januar 2011 - 22:29 #12
Det er jo næsten et problem at der ikke er nogen der vil have point:)
Avatar billede tjens Nybegynder
15. januar 2011 - 23:44 #13
Det skal da ikke være svært at komme af med point så hermed et svar ;-)