Avatar billede viggosmor Nybegynder
15. januar 2011 - 09:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til cs5, ingen baggrund i programmerne

Har lige installeret den nye cs5 master collection, men når jeg fx. åbner photoshop, ses det forrige skærmbillede på photoshops baggrund, istedet for en fx grå baggrund.......
Har søgt i help menuen, set i preferences og på google, men kan ikke finde løsningen.......

Så jeg prøver herinde......

Er der gået noget galt under installationen eller er der en indstilling der er forkert???
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
15. januar 2011 - 10:22 #1
Hej viggosmor

Var det ikke på tide at få lukket nogle af dine spørgsmål?:
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/viggosmor

Jeg sidder selv på en Mac, og her er alt med floating windows. Kunne det tænkes at det er det de har porteret til windows også?

Altså at det ikke er skærmbilledet fra det forrige program, men rent faktisk ER det forrige program der vises i baggrunden?
Avatar billede prodic Mester
15. januar 2011 - 10:40 #2
Windows-versionen af Photoshop(etc.) har ikke fået floating windows som man kender det fra Mac.
Mac derimod har fået Application Frame som gør ens program-vinduer non-floating/gennemsigtige.
Tvivler dog på at det er problemet.

Problemet består enten i en korrupt preference-file, som kan nulstilles sådan her:
http://www.photoshopessentials.com/photoshop-tips-tricks/reset-photoshop-preferences/

Hvis det ikke virker så prøv en afinstallation efterfulgt af denne:
http://www.adobe.com/support/contact/cs5clean.html
Installer derpå igen.

Virker det heller ikke så kontakt Adobes support. De yder gratis support på installationsproblemer.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
15. januar 2011 - 17:41 #3
Gadensgaard, jo du har ret, ser på at få lukket dem inden længe...

Jeg ved ikke hvad I mmener med floating windows, men når jeg åbner photoshop og illustrator så kommer panelerne bare frem og man ser fx. dette vindue, eksperten, hvis jeg åbnede dem nu........
Avatar billede prodic Mester
15. januar 2011 - 18:05 #4
Sidder du på en mac så prøv dette i f.eks. Photoshop:
Window -> Application Frame
Hjælper det?

Fænomenet floating windows burde du være visuelt bekendt med hvis du er mac-bruger til dagligt.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
15. januar 2011 - 18:36 #5
Prodic- JAAAAAAAAA det hjalp he he.........
Tænk at det var noget så simpelt.........

Tusind tak, læg et svar........
Avatar billede prodic Mester
15. januar 2011 - 19:44 #6
Du smider bare et svar selv og accepterer det. Ellers tak.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
15. januar 2011 - 19:59 #7
Oki, er bare glad for at det løste sig :)