Avatar billede AngusP Nybegynder
14. januar 2011 - 21:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installere os x 10.5 /6 på ny harddisk i macbook pro 13"

Kære eksperter

Jeg har lige sat en ny disk i min macbook pro 13" (mid 2010). Men systemet vil ikke boote fra hverken min 10.5 install disc eller min 10.6 disc.

Hvad kan jeg gøre? Skal harddisken formateres og i så fald, hvordan f.... får jeg det til at spille, når jeg ikke kan starte et system op...

Troede naivt nok, at man kunne boote direkte fra installations dvd'en. Har prøvet at boote op med c og option key - intet virker. I 10.6 får jeg efter nogle minutter en besked om at genstarte ved at holde powerknappen nede...

Håber der er en derude med nogle tricks i ærmet...

/L
Avatar billede haverslev Novice
14. januar 2011 - 22:25 #1
Kig på side 2 "Start the Process - Alternative Method"

http://macs.about.com/od/leopard105/ss/installleopard_2.htm
Avatar billede AngusP Nybegynder
20. januar 2011 - 15:24 #2
Tja, det var også min tilgang. Har prøvet alle alternative opstartsmetoder. Jeg var i den tro, at det ville være muligt at partitionere en ny disk fra installationsdvd'en. Måtte clon min gamle for at få den igang... Underligt...
Avatar billede haverslev Novice
20. januar 2011 - 15:36 #3
Avatar billede AngusP Nybegynder
12. maj 2011 - 22:19 #4
- forleden læste jeg i en tråd, "pleas reboot" skærmbilledet, der svarer til MS-BOD vil dukke op, hvis man forsøger at erstatte den installere den installerede version med en lavere. Fx. 10.6.7 med 10.6... Det er så ok. Men det jeg ikke kan få til at give mening med den forklaring er, hvordan det kan gøre sig gældende på en blank harddisk?

Anyone?

ps. dette er den første tråd jeg har oprettet - hvordan lukker man den? Jeg får af og til påmindelser om at den stadig er aktiv...
Avatar billede haverslev Novice
14. maj 2011 - 09:04 #5
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Hvis det er en blank harddisk, hvorpå der ikke har været installeret noget som helst før, så bør denne virke:
http://macs.about.com/od/snowleopardmacosx106/qt/cleaninstall_sl.htm