Avatar billede 2Ki2904 Nybegynder
13. januar 2011 - 21:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

mail med google aps

Hej jeg har flyttet min mail over til google aps og i den forbindelse skal jeg lave Ændring af MX-registreringer til ASPMX.L.GOOGLE.COM. 10
ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM. 20
ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM. 20
ASPMX2.GOOGLEMAIL.COM. 30
ASPMX3.GOOGLEMAIL.COM. 30
ASPMX4.GOOGLEMAIL.COM. 30
ASPMX5.GOOGLEMAIL.COM. 30

og det virker også som det skal disse ændringer er lavet på den plex server som mit domæne er hostet på spørgsmålet går så på om man kan forsætte med at oprette mail konto på plex serveren og bruge dem for vis jeg indskriver en mx der hedder mail.domænenavn.dk 0 så virker mine mails på plex serveren og google aps virker ikke og hvis jeg skriver i mx mail.domænenavn.dk 50 så virker plex serveren ikke håber der er nogen der kan hjælpe
Avatar billede leif Seniormester
13. januar 2011 - 21:22 #1
Du må jo blive enig med dig selv, skal Google Apps håndtere dine mails eller skal "plex" serveren ?

Enten eller, ellers vil du kunne risikere at nogen mails lander hos Google og nogen lander på "plex" serveren.
Avatar billede 2Ki2904 Nybegynder
13. januar 2011 - 21:31 #2
problemet er at google tager ca 300kr pr mail konto så jeg tænkte om man kunne ha en mail konto ved google aps og resten på plex serveren
Avatar billede leif Seniormester
13. januar 2011 - 21:39 #3
Nej, sådan virker det desværre ikke enten er det Google ellers er det Plex.

Men Google tager 300,- pr. mail konto ? Har du et link til den information ?

http://www.google.dk/apps/intl/en/group/index.html
Avatar billede 2Ki2904 Nybegynder
13. januar 2011 - 21:43 #4
http://www.google.com/apps/intl/da/business/index.html#utm_campaign=da&utm_source=da-ha-emea-da-bk&utm_medium=ha&utm_term=google%20apps
der står at det koster 40 euro pr bruger så hvis jeg har 4 mail adresser på mit domæne så går jeg ud fra at det så er 4x40 euro det kan også være at det er mig der misforstår det
Avatar billede leif Seniormester
13. januar 2011 - 21:47 #5
Ja, men hvorfor vælge Business Udgaven, er der nogen grund til dette ?
Avatar billede 2Ki2904 Nybegynder
13. januar 2011 - 21:52 #6
det ved jeg ikke jeg skal kunne sync min pc med en iphone4 og en ipad både mail kontakter og kalender
Avatar billede leif Seniormester
13. januar 2011 - 22:01 #7
Umiddelbart kan jeg da slå det til i den Free Version jeg bruger
Avatar billede 2Ki2904 Nybegynder
13. januar 2011 - 22:19 #8
jeg har lige prøvet syntes ikke jeg kan aktiver kontakteri den gratis udgave
Avatar billede 2Ki2904 Nybegynder
13. januar 2011 - 22:32 #9
så har jeg fået kontakt til at virke men man kan ikke sync med outlook
Avatar billede 2Ki2904 Nybegynder
12. februar 2011 - 08:44 #10
måtte købe den fulde version af google apps