Avatar billede iPhoneGadget Nybegynder
12. januar 2011 - 22:20 Der er 9 kommentarer

Egen webshop - hvordan giver man rabat gennem PayPal?

Hej,

Jeg er ved at opbygge en webshop - alt er sådan set klar, og har også sat PayPal op som betalingssystem, men er nu rendt på et problem.

Hvis jeg ønsker, at give forskellige grupper rabat, f.eks. studerende en form for studie-rabat - 20% rabat af købet ved indtastning af en bestemt kode, hvordan gør jeg så dette?

Jeg har en Premium konto hos PayPal, og arbejder ikke i php - kun html.

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede kelderkold Nybegynder
12. januar 2011 - 23:47 #1
hvilken shop bruger du, i oscommerce som jeg bruger giver jeg rabatten i shoppen, før kunden vælger betalings system
Avatar billede iPhoneGadget Nybegynder
13. januar 2011 - 07:01 #2
Jeg bruger ingen webshop opbygning, jeg har blot oprettet en PayPal "Tilføj Kurv" samt en "Vis Indkøbsvogn" og sat ind på en alm. hjemmeside. Har prøvet at opsætte oscommerce, men forstod ikke helt hvordan det virkede (er kun vant til at bygge hjemmesider i frontpage med simple javascripts og htlm)
Avatar billede jps6kb Novice
13. januar 2011 - 13:21 #3
Evt. link til din side?
Avatar billede iPhoneGadget Nybegynder
13. januar 2011 - 15:09 #4
Jeg har lavet et eksempel:

http://iphonegadget.250x.com/ex/index.htm - vælg produkt i menu.
Avatar billede jps6kb Novice
13. januar 2011 - 15:23 #5
Jeg tror, at den eneste måde du kan gøre det på er, at lave en e-mail request.
Sådan at udfra hvad folk vælger på din side, får de en kvittering fra dig, og så en e-mail anmodning om at overføre et beløb.

Ellers skal du lave to "læg i kurv" knapper. En med rabat og en uden rabat.

Paypal er lidt svag på det område desværre.
Avatar billede kelderkold Nybegynder
13. januar 2011 - 15:32 #6
Jeg kan heller ikke se nogen let løsning.
enten skal du have 2 priser i shoppen eller også skal du manuelt tilbageføre beløbet efterfølgende
https://www.paypal.com/dk/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/Marketing/bizui/SendRefund

hvordan ved du iøvrigt hvem der skal have rabat, det krøver jo en kontakt med kunden inden handel
Avatar billede iPhoneGadget Nybegynder
13. januar 2011 - 15:55 #7
Jeg kan ikke rigtig se, hvad 2 knapper skal gøre. For så kan alle jo i teorien købe med rabat. - Hvad vil I så anbefale? Det må ikke koste noget månedeligt - men pr. køb.
Avatar billede jps6kb Novice
14. januar 2011 - 12:19 #8
Hvordan vil du holde styr på det ellers? Altså, hvordan skal folk så få rabatten? Vælger man ikke i købsprocessen om man er berettiget til rabatten?

Problemet er jo, at tingene er lagt i kurven og sælges til den pris som varen har i paypals system... så du kan ikke ændre det efterfølgende.

Jeg tror ikke der er nogen brugbar løsning ud over dobbelt-produkter, sålænge du kører en helt statisk løsning (ren html).
Avatar billede iPhoneGadget Nybegynder
14. januar 2011 - 15:18 #9
Har blot set andre steder, som har PayPal løsning, hvor man kan indtaste end rabat kode og evt få 10% rabat på det hele?

Problemet, som jeg ser det, er at jeg ikke har den store mulighed for at kontroller om man er berettiget til rabatten?

Men ja, kan godt se at det lyder meget besværligt, når jeg kun kan finde ud af at arbejde  html.