Avatar billede icelands_ Nybegynder
28. juli 2001 - 14:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

mIRC - sende filer via mIRC

Jeg har nogle problemer med at sende filer over mIRC, men ikke med at modtage/chatte. Som styresystem har jeg win2000 og ASDL som forbindelse, udbudt af TDC. Er der nogle, der ved, hvad jeg skal gøre?
Avatar billede kapla Nybegynder
28. juli 2001 - 17:00 #1
Kig på http://www.turbine.dk/2601/ Under Konfiguration - mIRC
Avatar billede otis Nybegynder
28. juli 2001 - 17:31 #2
Avatar billede icelands_ Nybegynder
28. juli 2001 - 20:01 #3
Det virker stadig ikke - afventer yderligere hjælp fra tdc, da det åbenbart er nogle standardinstillinger af routeren, der er kikset
Avatar billede dt Nybegynder
30. juli 2001 - 12:55 #4
du kommer heller ikk til at kunne sende / DCC via IRC med TDC ADSL .. er ret sikker på at du har en Proacces forbindelse ikk ( med en speedstream 5711 router ! ) .. hvis so så er det kun tele dk der kan config den. ellers skal du tvinge dig adgnag til den .. og det er en helt anden historie . skal lige sige ..

ps : jo ved godt du kan på Netexpress
Avatar billede ost Nybegynder
04. august 2001 - 15:22 #5
Dette er ikke et endegyldigt svar, men kig på den side der linkes til hos cybercity. Her kan du se noget om hvordan selve mirc sættes op til at sende på bestemte porte. Dernæst må du kunne finde ud af hvilke porte der er åbne i din router. Generelt kan jeg kun sige at TDC leverer et lorteprodukt når man er en kræsen bruger, men det har du garanteret fundet ud af :-)
Avatar billede support-knuden Nybegynder
17. august 2001 - 15:45 #6
hmmm med speedstream 2601 er der ingen problemer med mIRC dcc
husk at taste din \"rigtigte\" ip i mirc (den du har fået af udbyderen)
ulempen er at det skal gøres hver gang du har fået ny ip.

jeg har ikke pillet i min 2601 router for at få mIRC til at DCC.

Avatar billede icelands_ Nybegynder
04. september 2001 - 23:11 #7
Det burde heller ikke være nødvendigt at pille i routeren, men jeg kan kun sende filer via ftp-programmer såsom cute-ftp og fx. winMX. Jeg har det samme problem med ICQ, der kan jeg heller ikke sende filer. Det er ret frustrerende...

Når du siger den rigtige IP-adresse, så er det standard-ipadressen, ikke? 192.168.1.6? Jeg har prøvet at få Mirc til automatisk at hente host/ip, det virker heller ikke...
Avatar billede support-knuden Nybegynder
05. september 2001 - 08:12 #8
icelands: nope ikke 192.168.X.X adr. men den du har fået tildelt af din udbyder.
Avatar billede dk-paaske Nybegynder
24. september 2002 - 14:06 #9
det er portene i routeren der skal åbnes rigtigt for det er ikke altid at det er de rigtige porte der er åbne... har jeg prøvet :/ der plejer at være port 442 på TDC's router.
Avatar billede icelands_ Nybegynder
24. september 2002 - 18:29 #10
Tak for det :-)