Avatar billede lx2ba Novice
12. januar 2011 - 14:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad er "AplicationUpdater.exe" for en størrelse?

Min ZoneAlarm Firewall udbad sig mit valg Accept/Deny for dette program, - og da jeg bestemte mig for at afslå anmodningen, så kom der straks et andet program ("SearchSettings.exe") til godkendelse. Jeg kan se, at det ligger i:
C:\Programmer\Fælles filer\Spigot\Search Settings
ApplicationUpdater ligger i:
C:\Programmer\Application Updater

Begge filers ophavsfirma er Spigot.Inc.

Jeg har ingen anelse om, hvordan eller hvornår de to exe filer er kommet ind.

Jeg kører med programmerne fra Secunia og Heimdal til automatisk opdatering af mine programmer; men der er vel ikke noget sammenfald her?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. januar 2011 - 14:30 #1
YouTube Downloader Toolbar
Avatar billede lx2ba Novice
12. januar 2011 - 16:16 #2
Er du HELT sikker? Jeg har nu fundet i et andet forum, at det skulle være i forbindelse med installation af IOBits Advanced System Care, at den optræder, og da jeg netop har opdateret dette program forud for oprettelsen af denne tråd, synes det mig at være ganske sandsynligt, at det kan være korrekt; MEN da jeg også for ret nylig har begyndt at downloade video fra YouTube, så KAN du godt have ret  ;<)
Avatar billede claes57 Ekspert
12. januar 2011 - 17:45 #3
der er åbenbart et hav af muligheder
PDFCreator
er også nævnt som skurk
hvorfor lukker du ikke bare for det...
der var en opskrift på
http://www.malwareremoval.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=46982&start=0
men den var åbenbart så farlig i brug, så den blev fjernet igen.
Avatar billede lx2ba Novice
12. januar 2011 - 19:06 #4
Ja, det er selvfølgelig den oplagte mulighed; men jeg har det nu sådan, at jeg godt kan lide, at jeg ved, hvad det er, der kører der i baggrunden, - og hvis det nu er YouTube, der installerer den, så er jeg jo bare tilbage igen, næste gang jeg downloader en video!
OK, - jeg tror ikke, at vi skal trække denne tråd længere ud, så jeg vil foreslå, at du lægger et "svar"!
Tak for interessen!    ;<D
Avatar billede claes57 Ekspert
12. januar 2011 - 21:16 #5
start med at lave en systemgendannelse til før du opdagede første gang, der var fejl. Og så dobbelttjek alt du indlæser derefter. Tjek et program ad gangen til du ser
C:\Programmer\Fælles filer\Spigot
oprettet - så har du synderen.

Du får selv arbejdet med at finde fejl på dit system, så behold bare point.
Avatar billede lx2ba Novice
13. januar 2011 - 00:03 #6
Tak for indsatsen!