Avatar billede steen_hansen Forsker
28. juli 2001 - 13:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP!

Jeg har taget alle *.idx - *.mbx - *.dat filer fra mappen Mail under Outlook Express og kopieret over på en server.
Herefter har jeg opgraderet pc\'en til Outlook 5 m.m. og troede, at jeg bare kunne kopiere filerne tilbage til C:\\Windows\\Application Data\\Identities\\{3B82E120-811F-11D5-A0EC-993D642B0E49}\\Microsoft\\Outlook Express (her gemmer den Indbakke, Sendt post m.m.). Men det kunne jeg ikke bare, højst sansynligt p.gr.a. versions-forskellene. Jeg kan heller ikke importere mapperne/beskederne. Hvad gør jeg? Der er ca. 120 MB, som er meget vigtige.
Avatar billede eigil Nybegynder
28. juli 2001 - 13:51 #1
Har du ikke en *.pst - evt. outlook post eller lignende fil et eller andet sted.
Den indeholder alle data og kan importeres til Outlook Express
Eigil
Avatar billede steen_hansen Forsker
28. juli 2001 - 13:58 #2
Hej eigil!

Jeg eksporterede alle mapper og meddelelser. Nu kan jeg se, at Outlook Express har gemt den i C:\\Windows\\outlook.pst, så jeg prøver at kopiere den over på serveren, og herfter over på harddisken lokalt og importere dem i den nye Outlook Express. Før fyldte de mails 131 MB, nu fylder de 50480 kb. Kan det virkelig passe? Har OE komprimeret dem?
Avatar billede steen_hansen Forsker
28. juli 2001 - 14:04 #3
Nu har jeg kopieret outlook.pst over på HDD. Hvis jeg prøver at importere Microsoft Oulook får jeg et message-vindue, hvor der står \"Kan ikke importere fra MAPI-klienten. Der er opstået en fejl\". Jeg får ingen valgmuligheder, kan kun trykke på OK?
Avatar billede steen_hansen Forsker
28. juli 2001 - 14:06 #4
Den fejlmeddelelse må skyldes mapi32.dll?
Avatar billede zhark Nybegynder
28. juli 2001 - 15:52 #5
Jeg mener da nu de mappe-filer hedder *.dbx ? Det gør de da i min OE
Avatar billede steen_hansen Forsker
28. juli 2001 - 16:18 #6
shark: Det gør de i OE V5. I OE V4 hedder de *.mbx.

Jeg har sat pc\'en til side for en sikkerheds skyld, indtil den jeg har installeret fra bunden fungerer upåklageligt. Så jeg har stadig den gamle pc, hvor de mails ligger. Nogen forslag?
Avatar billede eigil Nybegynder
30. juli 2001 - 07:39 #7
Prøv at flytte *.pst filen derhen, hvor du vil have den, og åben den fra foler i outlook.

Se efter i Outlook på din gamle computer under filer, hvad filen hedder.

mvh Eigil
Avatar billede steen_hansen Forsker
27. august 2001 - 22:54 #8
Hun skrev antallet af mails ned *hhhrmmpppff*. Det var ikke nødvendigt at lave så mange krumspring :o/