Avatar billede eik1957 Nybegynder
11. januar 2011 - 19:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

.htaccess, redirect til sti med domæne.

Er det muligt med .htaccess, at hvis man besøger:
/mine-filer/test.jpg
at den laver stien til /mine-filer/MIT-DOMÆNE/test.jpg

Håber det giver mening :)
Avatar billede showsource Seniormester
12. januar 2011 - 11:56 #1
Prøv med

RedirectMatch 301 (/mine-filer/) /mine-filer/domain/$1

Går ud fra det er alt fra mine-filer mappen som skal med ?
Avatar billede eik1957 Nybegynder
12. januar 2011 - 13:12 #2
Undskyld. Glemte at forklare at /domain/ skal hives automatisk ud, da jeg deler .htaccess-filen med en masse domæner.

Er det muligt?
Avatar billede eik1957 Nybegynder
12. januar 2011 - 14:56 #3
Og skal RedirectMatch ikke ændres til RewriteRule, så man ikke "ser" stien er anderledes?
Avatar billede eik1957 Nybegynder
12. januar 2011 - 14:56 #4
Jeg har vist ikke forklaret spørgsmålet ordentlig fra start, undskyld.
Avatar billede showsource Seniormester
12. januar 2011 - 20:55 #5
Jahh, hvad er det du gerne vil ?

Hvilken url skal erstattes med hvad ?
Og den url som så vises, er det fakedirs eller et fysisk dir ?
Avatar billede eik1957 Nybegynder
13. januar 2011 - 08:35 #6
Jeg prøver at forklare igen :)

Først og fremmest, så kan mit domæne være variabelt, da den samme .htaccess-fil bruges på forskellige domæner.

Når man skriver adressen /mine-filer/test.jpg i browseren, så skal den på serveren hente filen /mine-filer/MIT-DOMÆNE/test.jpg, men i browseren skal der stadig stå /mine-filer/test.jpg.

Giver det mere mening?
Avatar billede showsource Seniormester
13. januar 2011 - 14:56 #7
Hmm, ja, der må jeg godt nok stå af.
Det er ikke umuligt at du kan bibeholde url ? men jeg ved det ikke.
Avatar billede eik1957 Nybegynder
31. januar 2011 - 11:19 #8
Jeg er kommet så langt, så dette:
RewriteRule ^uploads/(.*) uploads/%{HTTP_HOST}/test-billede.jpg [L]
virker, men ikke:

RewriteRule ^uploads/(.*) uploads/%{HTTP_HOST}/$1 [L]
hvor jeg altså forsøger at tage alt efter uploads/ med til siten.

Er der nogen som kan hjælpe mig det sidste stykke vej?
Avatar billede eik1957 Nybegynder
05. februar 2011 - 15:16 #9
Jeg lukker dette spørgsmål og prøver med et nyt med en bedre forklaring.