Avatar billede NeddyDK Nybegynder
11. januar 2011 - 08:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

PC går i sort, men baggrundsmusikken spiller? -

Har følgende setup:

Windows 7. 64
DirectX11
seneste nvidia driver til fx kort:

Intel Core i7 950  ASUS P6T Deluxe V2
OCZ 120GB SSD RevoDrive PCI-Express
Western Digital 2000GB
Scythe BIG Shuriken SCBSK-1000
Plextor PX-L890SA DVDRW
ASUS ENGTX570 2DI 1280MD5 (1.28 GB)
Corsair 6GB DDR3 2000MHZ (3X2)Domin
Raidmax RX-1000

Ja jeg får en lidt underlig fejl. Topic sker lidt random, derfor min frustration.
Jeg kan sidde at spille (Company of Heroes) hvor den går i sort men kun baggrundsmusikken kører. Alt lyd aktivitet stopper, så det er umiddelbart ikke grafikkortet der stopper?.
Det sker også i f.eks Call of duty men som regel først når et Map er færdigt og der kun er "baggrunds musik".

Det hænder også det sker når jeg er på youtube. hvor den gør det samme med lyden.

Har kørt Memtestx86 hvor den kører test 100 fejlfri på 2x2 GB stænger, men den kan dog ikke klare 3 stænger med 2GB.( Den stopper ved 7%). Så der må da være ET eller andet galt med RAM ?

Det underlige er så at hvis jeg kun kører med 2x2 GB RAM istedet, så er mit indtryk at det ikke sker så tit?? (Har byttet dem rundt et par gange for at se om det var stængerne men der tydede det mere på at det var det ram slot #3 sad i)

Håber der er nogen der kan hjælp med at give et par pointers mht. hvad næste trin ville være.
Avatar billede NeddyDK Nybegynder
12. januar 2011 - 14:47 #1
/bump

Opdatering:

Problemet er der stadig men, Ram er nu testet efter opdatering af BIOS. RAM nu 100 % i orden.

Bud på hvad det kan være?
Avatar billede fhansen82 Mester
15. januar 2011 - 00:54 #2
Pkt. 1 Prøv grafikkort i anden PC
Pkt. 2 Prøv skærm på anden PC
Pkt. 3 Prøv evt. anden skærmudgang fra kort og anden skærmindgang på skærm.

Prøv at gå efter udelukkelsesmetoden.
Avatar billede NeddyDK Nybegynder
17. januar 2011 - 08:52 #3
Jeg satte et 8800 GTS i og det har været uden problemer lige siden. Prøvede at sætte GTX570 kortet i igen og den kom med fejl umiddelbart efter 15 minutter.

Tadaaahhh...

Grafikkortet.
Avatar billede fhansen82 Mester
17. januar 2011 - 09:02 #4
Sådan! Godt det løste problemet.