Avatar billede henningo Nybegynder
05. januar 2000 - 15:58 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Flash 4 & Navigator

Når jeg publicerer min .swf-fil i Flash 4 format, får jeg problemer med at se den i Netscape Navigator; -skidtet går simpelthen ned!! (4.07 vistnok, med Flash 4 player installeret.) -Ingen problemer i Explorer. En Flash 3-export giver ikke disse problemer. Er der kendte kompatibilitetsproblemer ml. Navigator og Flash 4, og, igivet fald, kan de henføres til specifikke scripts eller actions??
Avatar billede stroehm Nybegynder
05. januar 2000 - 16:15 #1
hmm det har jeg ikke hørt om før, og der står heller ikke om noget lignene på
'flasheksperten'(et forum ala dette).
Har du et eller andet script i den htm fil flash er monteret på, som ikke er fra flash, altså noget du selv har tiføjet?
Avatar billede allandk Nybegynder
05. januar 2000 - 16:26 #2
Bruger du ActionScript?

ab :)
Avatar billede henningo Nybegynder
05. januar 2000 - 17:35 #3
Min htm-del er good, clean factory-made. Publish-settings: stort set default, bl.a. "Flash-only", "quality: Best". Jeg bruger preloader, og det er allerede hér det går galt. -Har prøvet at fjerne "if frame is loaded", samt "load movie"-kommandoer, Resultat: negativt!!
Avatar billede henningo Nybegynder
05. januar 2000 - 17:48 #4
HA! Det er sgu´lyden der gi´r problemer!! Jeg har valgt en mp3 event-kompression på 8o kbs, stereo, og det vil Navigator-plugin´en tilsyneladende ikke æde. Men hva´ gør man så??
Avatar billede stroehm Nybegynder
05. januar 2000 - 19:36 #5
Dropper de meget tunge lydfiler
:)
ligger dem evt. i en ekstern swf fil med nogle andre indstillinger, hvad nu hvis det er samme broser og real player er installeret samtidigt?
Avatar billede allandk Nybegynder
05. januar 2000 - 19:49 #6
Du skal vælge 48 kbps - max 56 kbps - 48 kbps svarer til almindelig CD-lydkvalitet.

Dét skulle række til de flestes udstyr på privatcomputeren :)

Alt derover er spild. I sær på Internet!

ab :)
Avatar billede henningo Nybegynder
05. januar 2000 - 21:07 #7
Stroehm: En del af lydfilerne ligger i forvejen i separate movies. RealPlayer tager sig mig bekendt ikke af .swf-filer, så der skulle da vist ingen konflikter være fra dén kant (???)
Allandk: Det prøvede jeg så (48kbs, Med blødende hjerte), og min preloder kørte ganske rigtigt en anelse længere, før Navigator gik ned. -Men altså kun en anelse. By the way tror jeg du blander begreberne lidt sammen: kbs er et udtryk for kompressionsraten, og de 48kbs ligger LANGT fra cd-kvalitet (hvor SAMPLE-raten er 44.1 khz; -til professionelt brug 48khz, som konverteres til 44.1 i forbindelse med den endelige mastering)
Mine lyd-filer er da rimeligt store, men på ingen måde ekstreme (hhv. 2, 16 og 24 kb efter kompression). Er jeg virkelig den eneste der er rendt ind i disse problemer?
Avatar billede allandk Nybegynder
05. januar 2000 - 21:58 #8
Enig! Jeg ville ikke trætte dig med hele historien omkring hz.

Jeg bruger selv lydfiler på alt mellem 6 og 300 kb - UDEN problemer. Og i BÅDE IE og NN.

Det kunne være interessant at se nærmere på din FLA. Er den tilgængelig?

ab :)
Avatar billede stroehm Nybegynder
05. januar 2000 - 23:18 #9
der er da flash plug-in i real player 5, mener jeg helt bestemt, at macromedia lige har blæret sig med!
men man skal jo aldrig være påstålig
:)
desuden er smple ratings vist steget til det dobbelte efter DVD er kommet på banen.
ret mig endelig, det er jo ganske interesant det her
Avatar billede henningo Nybegynder
06. januar 2000 - 11:32 #10
Allandk: Jeg sender dig meget gerne filerne, men vil nødigt ha´ alt for megen trafik på min test-site. Hvad er din mail-adresse?

Stroehm: Nå for pokker; -vidste jeg ikke. Vil Real nu til at lege browser?

Jo, sample-raten ryger i fremtiden op på 96khz med en bit-opløsning på enten 18 ell.20 (-husker det ikke ....)

Forresten bad jeg en kammersjuk teste mit site (Mac, Navigator 4.7) Og det kørte efter sigende uden problemer. I´m puzzeled......Gad vide om jeg i virkeligheden har et "lokalt" problem?
Avatar billede allandk Nybegynder
06. januar 2000 - 21:23 #11
henningo@allan.dk

ab :)
Avatar billede henningo Nybegynder
12. januar 2000 - 16:43 #12
OK,OK,OK jeg har kvajet mig!!-Oplyste at problemerne opstod i forb. m. player 4, men det VAR altså en 3´er. En "publish Flash4 with image" genererer det nødvendige javaScript.
Avatar billede stroehm Nybegynder
12. januar 2000 - 18:08 #13
nej - ikke lege browser, kun 'mime' :)
en lille kontrakt måske med Macro eller hvad ved jeg, plugin'n installere sig vel bare når man installere real hvad ved jeg, Macro har også lige fundet ud af et eller andet med Nokia - Nokia har heller ingen 'browser' og man kan ikke se flash på en mobil, men de har indgået en samarbejdsaftale om et eller andet smart - lige som de har gjort med Adobe/Illustrator, de er sultne og er snart alle vejme!
*LOL*