Avatar billede solebob Nybegynder
10. januar 2011 - 10:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

emachines G620 har været på gulvet

Hej på Eksperten

Jeg sidder med en emachines G620 som har været på gulvet og den ville ik boot
fik dog liv i den men den skrev at den manglede MBR ville så prøve og indlæse windows vista på ny men så mangler den enhedsdriver og nu kan den kun se sin harddisk ca hver anden gang jeg tænder den.
Kan det være at harddisken har fået et drøn da den var på gulvet og at jeg må investere i en ny HD eller kan bundkortet have taget skade så der er hoppet et stik af ????
hvad kan jeg gøre ????

solebob
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2011 - 11:35 #1
du bliver nok nød til at finde ud af om et kabel er gået løst inden du gør andet

du må prøve at tage bagsiden af hvis du kan

http://www.insidehw.com/Reviews/Notebooks/eMachines-G520-and-eMachines-G620.html

m.v.h
Avatar billede solebob Nybegynder
10. januar 2011 - 12:10 #2
Ja jeg vil forsøge om jeg kan åbne den men er ik meget for det  men det er jo nok den eneste mulighed der er lige nu for at se om alle stik sider fast

vender tilbage når skruetrækker har været i brug ;D

solebob
Avatar billede solebob Nybegynder
11. januar 2011 - 09:10 #3
så har skrutrækker været igang og alt ser ud som om det sider fast
har været i kontakt med HD da jeg igen satte Gparted cd i og bootede op på den men der sker stadig ikke noget ????
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2011 - 10:34 #4
er du sikker på dine ram sidder ordentlig i sokkel

der må være et eller andet der ikke sidder ordentligt fast
man kan selvfølllgelig ikke udelukke at noget er gået i udu
kunne måske være cpu der sidder løs men tvivler

det der kan ske med en harddisk er at den hvis den smides på gulvet hopper ud over skivekanten - af og til kan man ved at vende bunden i vejret på harddisken (læs harddisken kun) give den et let dask med fast hånd men ikke for hårdt og så være heldig at den virker igen men det plejer at være når fjederen der holder armen er slap

m.v.h
Avatar billede solebob Nybegynder
11. januar 2011 - 11:08 #5
jeg har godt nok ikke tjekket ram om de er løse men de sad da godt nok da jeg havde den åbent
hardisken sider fast med 3 skruer så det er nok ikke der at problemet ligger

lige nu har jeg prøvet at down size HD med Gparted den har kørt i snart 2 timer har sat den til 80 gb ud af 250 gb men den tænker godt nok over det

Hvor lang tid kan (skal) det tage ?????
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2011 - 12:27 #6
det er muligvis harddisken der er gået

prøv at sætte harddisken til via en usb enhed på anden pc
med f.eks sådan en her

http://www.sandberg.it/da-dk/product/USB-All-In-1-Hard-Disk-Link

hvis den ikke kan ses tror jeg det er fejlen

hvis du alligevel skal rode med den bruger jeg denne her
fjern parttionen og opret en ny
du mister selvfølgelig alt der var på den men det har du jo allerede ikke

http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

du gør sdan her

http://gparted.sourceforge.net/screenshots.php

som du læser det er det måske;måske ikke at den duer
m.v.h
Avatar billede solebob Nybegynder
11. januar 2011 - 13:04 #7
det er jo lige præcis den jeg bruger og den som jeg
er i fuld gang med

Mvh solebob
Avatar billede solebob Nybegynder
07. april 2011 - 11:35 #8
Lukket købt en ny