Avatar billede DanielMejer Nybegynder
09. januar 2011 - 16:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere

Hej
Jeg havde Windows 7 installeret på min pc, men ville gerne skifte tilbage til XP, jeg havde en XP cd, men når jeg satte den i kunne jeg kun trykke på 2 andre valgmuligheder end "Installer XP" eller lign.

Så jeg kørte en KillDisk omgang, nu er ALT væk, så når jeg starter pc'en er der ingen patronier (staves) at installere på. Og jeg kan ikke trykke (O/0) for at oprette en ny, når jeg bare trykker Enter står der at jeg ikke kan forsætte pga. det kan beskadige computeren.

Jeg booter fra XP cd'en, det er en Acer pc jeg har.

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede Jensen DK Novice
10. januar 2011 - 07:19 #1
Det er muligt at du kan løse installationer med denne mulighed.
Prøv at gå i BIOS og se om der står AHCI under menuen "Advanced" hvis der er, så prøv at disable den, så vil XP skiven finde harddisken, hvis du har mindst SP2 installeret på XP skiven.
Avatar billede DanielMejer Nybegynder
10. januar 2011 - 09:01 #2
Den menu er der slet ikke

Jeg har: Info - Mail - Security - Boot - Exit
Avatar billede DanielMejer Nybegynder
10. januar 2011 - 09:01 #3
Main* istedet for mail
Avatar billede DanielMejer Nybegynder
10. januar 2011 - 09:03 #4
Sorry for de mange beskeder jeg skriver, men jeg har fundet: SATA MODE og der står: AHCI mode udfor.
Avatar billede DanielMejer Nybegynder
10. januar 2011 - 09:09 #5
Og det første svar virkede!
Mange tak.

Hvad skal jeg trykke på, for at du får point :-)
Avatar billede Jensen DK Novice
10. januar 2011 - 13:15 #6
Jeg lægger her et svar, så kan du læse vejledningen jeg lægger ind.
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.
Er der ikke lagt et svar på løsningen skal du bede om et svar, så kan du sætte flueben i firkanten under det farvede svar, og klikke på, accepter svar nede til venstre.
De svar uden flueben bliver afvist.
Kommer der ikke et svar inden for 8 til 10 dage så lægger du selv et svar som du så acceptere.
Har du ikke fået løst dit problem så lægger du selv et svar som du acceptere, så har du fået de udlovede point hjem igen, og spørgsmålet er lukket.