Avatar billede jr-dk Nybegynder
09. januar 2011 - 13:49 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

ikon på skrivebord starter andre install filer op..

Hey all...

Nu har jeg på en pc mere fået en underligt problem, så nu vil jeg altså have løst gåden/problemet, så håber i kan hjælpe..

Når jeg klikker på et ikon på mit skrivebord, i det sidste tilfælde her er det Rarmaradio, så starter den en install fil op på et program jeg engang har haft liggende på computeren, den brokker sig godt nok over at den ikke kan finde de filer den skal bruge, formoder det er fordi at jeg har slettet mappen hvor programmet lå i, jeg annullerer så installationen og Rarmaradio starter derefter op som normalt.
Jeg prøvede så lige at køre registry mechanic for at se om det kunne løse det, det fandt også en del som blev fikset, men da jeg så trykker afslut, så starter den fandme også den samme install op og problemet var ikke løst efterfølgende :(
Den anden pc jeg har med samme problem, starter en office 2003 install op, når jeg åbner mit autoroute 2007, så skal jeg først annullere office installationen og så starter autoroute op..

Nogen der kan hjælpe mig med hvor jeg kan komme ind og se hvad der sker og hvorfor, er det i registrerings databasen der er noget fu.... op ?

Jesper
09. januar 2011 - 19:42 #1
Under alle omstændigheder - under hvilket system ?
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?

Nævnte [registry mechanic] har jeg ikke specielt tiltro til!

Brug denne istedet ->
http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)
http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Avatar billede jr-dk Nybegynder
09. januar 2011 - 23:22 #2
Ja sorry, burde have skrevet Win XP pro i på begge!

Har også brugt CCleaner før, kunne godt være jeg skulle give den et forsøg, men kunne også være der var en manuel måde at rette det på ?

Jesper
Avatar billede jr-dk Nybegynder
13. januar 2011 - 22:11 #3
Nope CCleaner klarede heller ikke opgaven :(

Ingen andre gode ideer, inden jeg giver mig til at afinstallere og installere om ?

Anyone :)

Jesper
13. januar 2011 - 22:17 #4
Systemgendannelse ?
Avatar billede jr-dk Nybegynder
15. januar 2011 - 13:05 #5
Det var det første jeg prøvede, men det var desværre deaktiveret på den pågældende pc, så der var ingen punkter at gendanne :(
15. januar 2011 - 13:13 #6
Microsoft "Fix It"

http://www.pcworld.dk/art/11707 (Info fra PCWorld)
http://support.microsoft.com/fixit#tab0 (Info fra Microsoft)

http://go.microsoft.com/?linkid=9643522 (Direkte Download fra Microsoft)

???
Avatar billede jr-dk Nybegynder
16. januar 2011 - 22:44 #7
Prøvede de link du foreslog der, men intet fiksede problemet :(

Det endte nu med, at jeg søgte efter det program som den gerne vil starte install op af i registrerings databasen og jeg slettede alt hvad der omhandlede det, nu behøver jeg ikke længere at annullere installation, install vinduet kommer dog stadig op, men kun i et splitsekund og man kan umuligt nå at læse hvad der står, det er kun fordi jeg ved, det er det og så starter den det op jeg bad om, det bliver nok enden på det, det kan jeg leve med, til jeg en dag af andre årsager må lave ren r..

Tak for den tid du brugte, du bør have pointene, bare for din vilje til at finde løsningen ;)
17. januar 2011 - 06:41 #8
Ping...

Læg selv et [svar] og la' os alle dele...
Avatar billede jr-dk Nybegynder
17. januar 2011 - 19:13 #9
prøver at se om jeg kan huske hvordan man gør :)