Avatar billede doser Nybegynder
08. januar 2011 - 16:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

bærbar der ikke vil starte op.

hej eksperter.
jeg har et problem med en acer aspire 7720g.
der ikke vil starte op. lige så snart den kommer til bio opstart.
genstarter den igen og igen og igen og det bliver den ved med.
har prøve at udskifte ram. har ikke hjulpet.
så nu er jeg lost. derfor skriver jeg her inde.
da det kan være der er nogen af jer. der har stået med det samme problem.
Avatar billede langthjem Nybegynder
08. januar 2011 - 17:02 #1
Prøv at aflade den:
1. Tag batteriet helt af.
2. Hold powerknappen inde i 5 sek.
3. Sæt batteriet på igen.
4. Start.
Avatar billede doser Nybegynder
08. januar 2011 - 17:09 #2
virker ikke. den gør det samme igen.
Avatar billede langthjem Nybegynder
08. januar 2011 - 17:10 #3
Når den så langt at den finder harddiske?
Avatar billede doser Nybegynder
08. januar 2011 - 17:17 #4
der kommer lige det billede frem. hvor der står tryk f2 for bios menu og f12 for boot. så går den ud.
det er ikke harddisken. for den har jeg haft ude og scanne for virus - bad sektor og har prøve at geninstaller windows på den.
men intet virker.
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. januar 2011 - 18:35 #5
Nvidia Grafikchip_???
Avatar billede doser Nybegynder
08. januar 2011 - 19:08 #6
jeg beklager. jeg har skrevet en fejl. den hedder 7520g og ikke 7720g.
Specs her " http://support.acer.com/acerpanam/notebook/0000/Acer/Aspire7520G/Aspire7520Gsp2.shtml "
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2011 - 21:53 #7
Har for et lille år siden fået en magen til din repareret på garanti med fuldstændig de samme symptomer.
Det viste sig at være en bundkortfejl.
Vores pc kørte i ca 4-5 sek og genstartede herefter. Dette kørte i loop til man lukkede det ved at holde power knappen nede. Der kom nogle små lyde fra harddisken men der skete ikke yderligere.
Tror det er en typisk fejl for denne model, da en kammerat til min søn også har samme problem.
Er det også det du oplever det?
Avatar billede doser Nybegynder
08. januar 2011 - 21:59 #8
lige præcis det samme.
så må hun ha en computer. for garantien er udløbet :(
Avatar billede doser Nybegynder
09. januar 2011 - 13:51 #9
220661. du har ret. defekt bundkort. så må jeg på jagt efter en ny computer til damen. tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2011 - 19:39 #10
Øh hvorfor tager du selv point tilbage??
Du har surgt om hjælp, og der er blevet leveret hjælp/rådgivning til hvad problemet er.