Avatar billede Mette_Ny Nybegynder
08. januar 2011 - 16:44 Der er 9 kommentarer

Web cam på msn virker ikke - og er løbet tør for ideer!

Goddag D'herrer og damer

Jeg har købt nyt web cam i dag (Creative Live! Cam Sync) og vil jo mægtig gerne bruge det over msn. Det virker fint på computeren, men når jeg vil bruge det i msn, så melder det grå skærm hos modtageren, mit billede fryser, og msn meddeler at jeg enten ikke har et lydkort eller at det ikke er slået til. Så tester jeg i msn's konfiguaration - slår lyd til og tester at både det og cam'et virker - det gør det. Jeg opdaterer msn og genstarter. Intet held med noget af det.

Kan nogen af jer hjælpe?

VH Mette
Avatar billede Riobob Praktikant
08. januar 2011 - 16:49 #1
Hej

Har du prøvet at hente de nyeste drivere? Det kan gøres her: http://kortlink.dk/8m4m

Du siger at det fint virker på din computer. Kameraet må ikke være i brug, når du skal bruge det til MSN. Du kan altså ikke bruge det i to forskellige programmer på samme tid.

Har "personen på den anden side" evt prøvet at opdatere sin MSN? Har du prøvet med en anden person/computer?

Mvh
Avatar billede Mette_Ny Nybegynder
08. januar 2011 - 17:10 #2
Det var det første jeg gjorde, da jeg installerede det; tjekkede for updates og nyeste drivers. Hente fra selv samme side, som du linker til.

Har ikke haft cam'et tændt i andre programmer, eller med andre i msn. Har tjekket ;)

Ja, det var ham der foreslog at opdatere msn, fordi han havde det nyeste. Og har ikke en anden computer jeg kan prøve på.
Avatar billede Riobob Praktikant
08. januar 2011 - 17:20 #3
Ok, det lyder som om du har været det meste af vejen rundt :-)

Kunne du prøve - fra din computer - at chekke om webcam'et virker hos en anden person? På den måde kan du ret hurtigt se om problemet ligger hos dig eller hos din ven.

Mvh
Avatar billede Mette_Ny Nybegynder
08. januar 2011 - 17:34 #4
Ja, det er jo lige det.. Hans virker fint. Jeg kan sagtens se ham - men han kan kun se grå skærm. Prøvede med en anden, og der virkede det slet ikke. Der frøs det, som jeg skrev i mit første indlæg..
Jeg gætter på at problemet er ved mig. Prøvede med et gammelt cam inden alt det her, og det ville slet ingenting.

Kan det være min internetforbindelse der er for langsom?
Avatar billede Riobob Praktikant
08. januar 2011 - 18:06 #5
Nu ved jeg ikke hvilken forbindelse du har, men selv de langsomste burde i det mindste få et dårligt billede frem.

Har du prøvet om webcam'et virker med Skype?
Avatar billede Mette_Ny Nybegynder
08. januar 2011 - 18:22 #6
Ville jeg jo også mene. har en 2Mbit/ 2Mbit forbindelse.. Men det kunne jo være det var det :)

Nej, har ikke prøvet Skype.. Vender tilbage i morgen, når jeg har testet det :) Tak for hjælpen indtil videre, Riobob.

VH Mette
Avatar billede Mbisander Novice
08. januar 2011 - 20:30 #7
Har du prøvet at slukke computern, tage webbet ud, og tænde den igen? :)

Vh. Marcus
Avatar billede Mette_Ny Nybegynder
09. januar 2011 - 18:48 #8
Ja, jeg har prøvet at genstarte med og uden web cam'et i :) Det gør ingen forskel - desværre..

Men det virker på skype, så det er sikkert msn, den er galt med.

Mange tak for hjælpen herinde!

VH Mette
Avatar billede Mbisander Novice
01. september 2012 - 10:36 #9
.