Jeg havde samme problem med min LinkSys WRT120N.
Jeg fik problemet løst ved at ændre den indstilling i routeren der hedder "MTU". Den står gerne til ca. "1500" eller "auto".
Notér hvad den står til, og prøv at sænke den til "1362".
Lav evt. følgende test med programmet pingplotter. Download standard versionen (30-dages prøveversion) her:
http://www.pingplotter.com/download.htmlUnder "Address to Trace:"
Vælg "
www.google.com"Under "Sampling"
Sæt "# of times to trace:" til "Unlimited"
Sæt "Trace Interval:" til "2,5 seconds"
Under "Statistics"
Sæt "Samples to include:" til "10"
Klik på "Trace" knappen.
Lad programmet køre mens du laver hvad du normalt gør.
Hvis/når din linie dør, så få Pingplotter op på skærmen.
I bunden af vinduet er der en lodret rød streg.
Dobbeltklik LIGE til højre for den røde streg.
Du kan nu i den øverste del af vinduet se HVOR din linie døde.
Hvis det IKKE er mellem de to FØRSTE ip adresser, så er det IKKE din router der er årsagen (første ip er din router, nr. 2 er dit modem).