Avatar billede encigar Nybegynder
07. januar 2011 - 19:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Min router taber forbindelsen

Hejsa. Jeg har i den sidste tid fået et problem med min router. Den taber forbindelsen med nettet. Jeg slukker for routeren på kontakten og så kan den nogle timer igen hvorefter det samme sker.

Routeren er ikke mere end et år gammel men det virker nu ikke som om den er defekt men mere at den timer out eller noget i den stil.

er der nogen der har en ide om hvad det kan være?

Min router er en Cisco Linksys WRT120 N og jeg kører win 7

Dennis
Avatar billede sth Novice
07. januar 2011 - 20:03 #1
har fået samme problem med den dlink dl-300 hvem er din udbyder, min er stofa
Avatar billede Dress Nybegynder
07. januar 2011 - 21:23 #2
Jeg har også samme problem, har TDC internet. Netgear router WGR614. kører Win 7 ultimate.
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
08. januar 2011 - 00:03 #3
Jeg havde samme problem med min LinkSys WRT120N.

Jeg fik problemet løst ved at ændre den indstilling i routeren der hedder "MTU". Den står gerne til ca. "1500" eller "auto".
Notér hvad den står til, og prøv at sænke den til "1362".

Lav evt. følgende test med programmet pingplotter. Download standard versionen (30-dages prøveversion) her: http://www.pingplotter.com/download.html

Under "Address to Trace:"
Vælg "www.google.com"
Under "Sampling"
Sæt "# of times to trace:" til "Unlimited"
Sæt "Trace Interval:" til "2,5 seconds"
Under "Statistics"
Sæt "Samples to include:" til "10"

Klik på "Trace" knappen.
Lad programmet køre mens du laver hvad du normalt gør.
Hvis/når din linie dør, så få Pingplotter op på skærmen.
I bunden af vinduet er der en lodret rød streg.
Dobbeltklik LIGE til højre for den røde streg.
Du kan nu i den øverste del af vinduet se HVOR din linie døde.
Hvis det IKKE er mellem de to FØRSTE ip adresser, så er det IKKE din router der er årsagen (første ip er din router, nr. 2 er dit modem).
Avatar billede Dress Nybegynder
08. januar 2011 - 08:43 #4
Kanon guide til og tjekke om det kan være rouderen. Må jeg prøve her en af dagene. Men tror det er den, da min anden pc gør det samme på samme tidspunkt ca.
Avatar billede encigar Nybegynder
08. januar 2011 - 18:09 #5
Hejsa. Jeg kører via Cybercity/Telenor. Jeg har nu gjort som du foreslår og så vender jeg tilbage når forbindelsen går
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
09. januar 2011 - 01:18 #6
Jeg må nu erkende at det tilsyneladende ikke helt har løst mit eget problem :/

Jeg er dog gået fra 10-20 disconnects om dagen ned til 2-5...
Men stadig ikke godt nok.

Jeg kontakter LinkSys igen i morgen og håber de har en løsning...
Den vil blive videregivet her, hvis den virker.
Avatar billede encigar Nybegynder
10. januar 2011 - 17:43 #7
Nu mistede jeg forbindeslen igen og når jeg kigger i programmet står der at 192.168.1.1 og 10.0.0.1 mistede kun 20 % af pakkerne og herefter gik den ned.

Hvad kan det være?
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
11. januar 2011 - 11:57 #8
encigar: Jeg kører stadig overvågning efter sidste kontakt til LinkSys, men det du skriver der, bekræfter netop at det ER mellem router og modem forbindelsen ryger.
Avatar billede encigar Nybegynder
11. januar 2011 - 17:31 #9
Øv. Men der skal siges at efter jeg sat MTU ned til 1362 kørte den faktisk stabil og det var først dagen efter den mistede pusten. Også nu hvor jeg lige skulle poste det her. nej hvor træls. Kan det evt være det Network Magic som blev installeret da jeg fik den der går ind og laver noget?
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
11. januar 2011 - 18:20 #10
Godt spørgsmål. Lige nu er jeg lige så fortabt som I andre.
Jeg har endda fået nyt modem fra YouSee uden at det hjalp.
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
20. februar 2011 - 07:31 #11
Efter masser af kontakt med Linksys, så opgav de kampen og sendte mig en ny router under garantien.
Alle problemer er nu løst.

Det skal pointeres at den nye router IKKE har fået opdateret firmware, så måske det er en bug i den nye version?
Avatar billede encigar Nybegynder
20. februar 2011 - 19:59 #12
Jeg var selv nede hvor jeg havde købt den. Den skulle sendes ind til Linksys for at de kunne se på den.

Det endte med at jeg fik den byttet til en nyere version af Lunksys og nu virker det.

Jeg har aldrig fået en forklaring på hvorfor den gik i stykker men det tættest på er at det kunne være strømforsyningen som var for svag, hvilket kunne forklare at jeg kunne booste den ved at slukke og tænde for den
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
20. februar 2011 - 22:04 #13
Det ser ud til at du bare kan sætte den her tråd som løst :)
Skriv selv en løsning og giv dig selv de points du har på spil :)
Avatar billede encigar Nybegynder
20. februar 2011 - 22:09 #14
Hejsa.
Ja det må så være løsningen.

Hvordan lukker jeg og tildeler mine point