Avatar billede Lela-pc-mongul Nybegynder
06. januar 2011 - 16:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg vælge?

Jeg skal købe ny pc,
Ju-huuue
Men hvad skal jeg købe, jeg har tænkt at jeg vil bruge ml 3-4.500 på den.

Den skal kunne trække the sims
Den skal kunne trække facebookspil som farmville osv uden at hænge.

Den skal kunne køre photoshop og vise en ordentlig grafik.

Det er ikke professionelt brug.

Jeg har kikket på disse to:

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/stationar-computer/IMEDID4711NCD/packard-bell-imedia-stationar-computer#tProductTabcontent

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/stationar-computer/IMEDIA6574NCD/packard-bell-imedia-stationar-a6574ncd#tProductTabcontent

Den ene har bedre / anden processor? Men den anden har flere ham og et andet grafikkort?

Har i et bud, eller måske noget andet og bedre til mit behov?

På forhånd tak.
Avatar billede pstidsen Novice
06. januar 2011 - 17:00 #1
TIP: Hvis du ikke har Photoshop er det installeret på mange (hvis ikke alle) Packard Bell computere i FULD version. Værd at tage med i overvejelserne ellers kan det jo hurtigt løbe op i nogle hundrede kroner. Packard Bell er også et helt fint mærke og har den samme indmad som Acer pc'er. Ligesom HP og Compaq ;)
Avatar billede haverslev Novice
06. januar 2011 - 17:10 #2
Denne er langt at fortrække af de 2 du linker til.
Netop pga. processor, ram og grafikkortet i den i forhold til den anden. Den kan sagtens klare alle dine nuværende krav og endda spille langt mere krævende spil eller 3D opgaver:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/stationar-computer/IMEDIA6574NCD/packard-bell-imedia-stationar-a6574ncd#tProductTabcontent
Avatar billede Flexie Nybegynder
06. januar 2011 - 17:15 #3
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=3212&osCsid=bedaea32b80a9233d6dcad60722fea29

Hey, jeg kører tilfældigvis kun The Sims 3 og Photoshop, og den trækker det fint. Den computer kan du kigge lidt på, den eneste ulempe på den, er musen. Den er lidt annoying sometimes :).

Den kan være lidt langsomt, men hvis du sidder ved at skrivebord, er det jo bare at tilslutte en anden ekstern mus ;).

//MikL
Flexie
Avatar billede Lela-pc-mongul Nybegynder
06. januar 2011 - 17:22 #4
Tusind tak for svar,

jeg har givet Flexiepoints, jeg vil gerne give jer andre også, hvordan gør jeg det,  jeg synes ikke der er nogen mulighed for det.?
Avatar billede pstidsen Novice
06. januar 2011 - 17:32 #5
For at give point skal indlæget være et svar og ikke en kommentar. Normalt skriver man først en kommentar hvis man ikke er 100% sikker på man har løsningen. Så beder du om et svar hvis det første indlæg man har skrevet fungerer ;)

Da du har givet point én gang er det ikke muligt at gøre i denne tråd igen ;)
Avatar billede haverslev Novice
06. januar 2011 - 17:40 #6
En anden ting er jo, at du har accepteret svar til en bærebar
Det du selv henviser til er jo stationære og det er jo 2 vidt forskellige ting.
Bærebaren har en ringer cpu og grafikkort i forhold til den ene sationære maskine :-)
Avatar billede Lela-pc-mongul Nybegynder
06. januar 2011 - 17:46 #7
Ups, ja du har ret pstidsen..... det er en stationær jeg ønsker da jeg har en skøn stor skærm :)

Jeg havde ikke læst rigtig på lextien først, fremover vil jeg gøre det rigtige.

Jeg tror jeg køber den som Haversen foreslår og det med photoshop er jo bare dejligt da jeg kun har en oldgammel version.

Tak endnu engang for jeres svar og kommentarer.

"Jeg blir bedre med tiden...... sagde osten ;)"
Avatar billede haverslev Novice
06. januar 2011 - 17:55 #8
Lidt mærkeligt at Flexie ligger sit første indlæg som svar nogensinde på E, efter han/hun har været oprettet i et år.
http://www.eksperten.dk/list/deltaget/Flexie
Avatar billede mrrius Nybegynder
06. januar 2011 - 17:58 #9
hvis du ikke rigtigt spiller.. så evt overvej en bærbar

den stationær du linker til, med amd phenom cpu, den vil jeg vælge, da den bare skal have en ati 5770 grafikkort i, så er den pludselig en alround spillemaskine. ( det kan godt være at der skal en kraftigere strømforsyning, men det ved jeg ikke noget om, endu.

cpu'en er dejlig hurtig, og masse af ram. det er faktisk kun grafikkortet, som er flaskehalsen i denne computer.
grafikkort er nem at skifte..

men desvære har de " billige" computere for det meste kun lige accurat en stor nok strømforsyning til den normale compfiguretion. men ok ati radeon 5770 / 6770 bruger moderat med strøm, så måske den bare kan opgraderes en gang i fremtiden, hvis du en dag skulle blive fristet til at spille mere grafik krævende spil.
Avatar billede mrrius Nybegynder
06. januar 2011 - 18:05 #10
hvis bærbar, og du kan nøjes med 15# skærm: = ca 4000kr
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4190854

hvis bærbar, og du gerne vil have mindst 17" skærm = ca 4500kr
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4190853

læg mærke til der er et ok grafikkort i begge
Avatar billede haverslev Novice
06. januar 2011 - 18:21 #11
Det grafikkort er jo ikke bedre end det der er i den stationære maskine og kan ikke siges at hører til i den bedste del af grafikkortne

Bærebar grafikkort:
http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-560v.30292.0.html

Stationære:
http://www.nvidia.co.uk/object/product_geforce_gt_320_uk.html
Avatar billede Flexie Nybegynder
06. januar 2011 - 18:56 #12
Undskyld jeg har oprettet som svar. Jeg kommer lige fra et andet forum, og ja, har været oprettet her i et år, men har ikke benyttet mig af siden. Jeg er bare vant til at når man tror man har et bud, så skriver man et svar, hvilket vel også er indlysende :)..
Avatar billede Lela-pc-mongul Nybegynder
07. januar 2011 - 11:02 #13
Jeg er glad for alle svar :)

Men Haverslev din oplysning om grafikkort er jeg meget glad for :D Tak