Avatar billede mik28 Seniormester
06. januar 2011 - 08:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

SSD

Hej Eksperter

Jeg står overfor at skulle reetablerer mit system. Til det skal jeg bruge en fornuftig ssd, men hvad skal jeg vælge? Jeg er ude efter den bedste cost/benifit løsning. Har set på denne her

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=634380
Avatar billede MolleBarb Nybegynder
06. januar 2011 - 08:33 #1
Jeg har ikke undersøgt det pågældende marked, men jeg har en generel regel der hedder sig at jeg aldrig køber den sidste nye model af en given ting, det skal gerne være en 2-3 modeller bagud. Så er prisen faldet en del og selvom der er sket en udvikling så er den enhed man køber stadig godt med. Desuden køber jeg aldrig noget før at en ny enhed er mindst 4 gange bedre end den som den erstatter.

- Molle
Avatar billede chalde Seniormester
06. januar 2011 - 09:30 #2
#1 Lige netop med SSD er det en knap så god idé at gå flere generationer/modeller bagud.
Her kan du ende med at købe en f.eks. uden TRIM, og så har du en ualmindeligt dårlig investering.
Avatar billede mik28 Seniormester
06. januar 2011 - 09:38 #3
Hvad med den her 120 GB OCZ RevoDrive PCI-Express.
Avatar billede mik28 Seniormester
06. januar 2011 - 09:39 #4
jeg vil bare have en som er så hurtig som det er muligt, uden det koster en herregård
Avatar billede chalde Seniormester
06. januar 2011 - 09:46 #5
#3 Min tidl. kollega har en og er ualmindeligt tilfreds.
Det du skal gøre op med dig selv er, om det for dig er pris/ydelsen værd. For det er dælme mange kr pr. GB.
Avatar billede mik28 Seniormester
06. januar 2011 - 10:03 #6
Det er vel reelt set ikke så slemt

http://www.compware.dk/default.asp?varespec=4202773

Det er jo en systemdisk, og ydelse er alt. Ville være ligeglad med om den var 64 GB
Avatar billede chalde Seniormester
06. januar 2011 - 10:18 #7
#6 Det er i sidste ende en subjektiv vurdering :)
Avatar billede Lieberkind85 Nybegynder
06. januar 2011 - 11:02 #8
Jeg har lige købt denne her:

http://www.fcomputer.dk/Harddisk_SSD/OCZ_Vertex_2_Series_Solid_State_Disk_120GB

Vil anbefale dig at købe 128 GB, så du har plads til de vigtigste ting.
Avatar billede mik28 Seniormester
21. januar 2011 - 07:02 #9
Tak for hjælpen. Er i rare at lægge nogle svar
Avatar billede mik28 Seniormester
07. februar 2011 - 09:17 #10
Hej Eksperter

Endte med den her

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=120+GB+OCZ+RevoDrive+PCI-Express&sp=all&pid=4202773

Får den i morgen. Vender tilbage med mine erfaringer
Avatar billede mik28 Seniormester
21. februar 2011 - 11:05 #11
lukker da der ikke er blevet lagt nogen svar
Avatar billede mik28 Seniormester
21. februar 2011 - 11:05 #12
aa