Avatar billede Tinaand Nybegynder
04. januar 2011 - 18:49 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

pc går ned ved start

Hej
Jeg har prøvet at kigge igennem de forskellige tråde for at finde svar på mit spørgsmål, men jeg ku ikke rigtig finde et svar.. Så jeg håber nogen kan hjælpe.

Når jeg tænder min pc starter den op normalt indtil der står windows på skærmen, så kommer der en blå skærme i 1 ck og så genstarter den sig selv...nu har den stået sådan i en time og den kommer ikke længer... Hvad skal jeg gøre ???
Avatar billede Tinaand Nybegynder
04. januar 2011 - 18:56 #1
øhh.. har lige været inde og kigge igen.. Nu kommer der en sort skærm op efter start. den kommer til der hvor der nederst står at man skal trykke på en tast for at starte fra cd. så kommer en sort skærm op hvor der står noget om at windows ikke blev lukket korrekt.....
der står at man med piletasterne kan vælge sidst kendte konfugration, fejlsikret tilstand og en mere. man kan bruge piletasterne står der, men de virker heller ikke. så bliver skærmen blå i 1 sek og så lukker pc ned og genstart igen...
Avatar billede Skypilot Nybegynder
04. januar 2011 - 18:59 #2
Kunne evt. være noget hardware der er beskadiget? Har du sat nyt i for nyligt?
Avatar billede Tinaand Nybegynder
04. januar 2011 - 19:03 #3
nej.. min msn virket ikke. så jeg ville afindstallere den. Den kom til 20 % så gik den ligesom i stå et par minutter og så genstartet den. Da den startet kom der en skærm frem om jeg ville installere eller geninstaller windows. så gik pc ned igen og da jeg tændte for den igen, begyndte det som det jeg skrev før..
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2011 - 19:13 #4
Prøv at trykke på F8 under opstart og vælg at køre i fejlsikret tilstand. Kan du dette kan du prøve at systemgendanne til før problemet opstod.
Avatar billede Tinaand Nybegynder
04. januar 2011 - 19:25 #5
Jeg har lige prøvet men det den reagere ikke på tastaturet :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2011 - 19:34 #6
Nå ja det skriver du jo også i #1.
Er det en bærbar eller stationær?
Avatar billede Tinaand Nybegynder
04. januar 2011 - 19:39 #7
stationær
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2011 - 19:46 #8
Bruger du usb tastatur?

Har du et alm ps2 tastatur, så prøv og se om du så kan bruge piletasterne. Er dog ikke sikkert du kan få lov til det før din skaærm bliver blå. Men det er da et forsøg.
Avatar billede Tinaand Nybegynder
04. januar 2011 - 19:54 #9
ja, jeg har et usb tastatur... Har ikke noget ps2 tastertur..
Avatar billede Tinaand Nybegynder
04. januar 2011 - 20:23 #10
Fik lige lånt et ps2 tastatur af naboen. Så stopper den kort efter opstart, der hvor der kommer en masse tekst over skærmen. Der står så tastaturfej eller intetet tastatur.. så stopper den helt og fryser ligesom... tager jeg ps2 ud og putter usb i forsætter den som hidtil uden ændringer...
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2011 - 21:05 #11
Den er godt nok blevet mærkelig din pc!
Har du noget på den som du er bange om og vil tage backup af?
Avatar billede Tinaand Nybegynder
04. januar 2011 - 21:13 #12
Ja, der er et par ting jeg desværre ikke har fået gemt på min ekstra harddisk...
Avatar billede VFJ99 Nybegynder
04. januar 2011 - 21:45 #13
Den her kan hjælpe dig med at lave backup af din harddisk:

http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-til-sataide-adapter.asp

Du fjerner harddisken fra den stationære og sætter den til en bærbar eller anden stationær med USB.

Efterfølgende kan du så gendanne med windows CD.
Hvis det altså ikke er harddisken der er defekt, men det tvivler jeg på.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2011 - 22:02 #14
Enig. Jeg tror også du skal ud i en geninstallation, eller en reparation af Windows. Og når man skal gøre dette er det en god ide at lave backup af filer man vil passe på.
Husk disse ting: Mail og opsæt til dette, dokumenter, netbank koder osv.
Ps Man kan også sætte sin harddisk i en anden stationær og sætte den som slave i dette system. Men denne adapter er nu en god ting at have, da den håndterer alle typer af diske.
Avatar billede Tinaand Nybegynder
04. januar 2011 - 22:34 #15
ok.. tak for hjælpen... Hvordan afslutter jeg tråden og giver point :-)
Avatar billede VFJ99 Nybegynder
04. januar 2011 - 22:36 #16
Det kommer an på hvem du vil give point.
Hvis det er mig, så skal du acceptere denne besked.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2011 - 16:09 #17
Jeg lægger også svar.Skal vi dele point sætter du hak i begge svar. Hvis det kun er en af os der skal have dem nøjes du at sætte hak i dette.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2011 - 17:42 #18
Hej tinaand skal du ikke lukke tråden?