Avatar billede mads375 Juniormester
04. januar 2011 - 18:36 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

fjerne kanter i photoshop

Hejsa.

Jeg har brug for at kopiere lidt af et billede, og sætte dem efter hinanden. Jeg har taget et screenshot:

http://img707.imageshack.us/f/nytbillede23.png/

Som man kan se kommer der "hakker" imellem de to billeder jeg sætter sammen. Kan man ikke fjerne dem på en måde, så de kommer til at glide ud i et?

Med Venlig Hilsen
Mads
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. januar 2011 - 19:05 #1
Den lette løsning - hent programmet Autostitch, der kan sætte lige så mange "panorama" billeder sammen som du har.... http://cvlab.epfl.ch/~brown/autostitch/autostitch.html
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. januar 2011 - 19:38 #2
Jep - autostitch er programmet der gør det nemt.
Avatar billede joergen_vinther Nybegynder
04. januar 2011 - 19:39 #3
Hej Mads.

Load de 2 billeder,som du vil sætte udsnit sammen af, og opret et tomt billede ved at vælge new.
Marker udsnit i første billede og kopier. Marker det tomme billede, og tryk paste. Samme fremgangsmåde med det andet billede.
Nu har du to billedudsnit, som du kan flytte rundt med, ændre størrelse m.v.

Hilsen Jørgen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. januar 2011 - 19:40 #4
Men hov...
Du skylder vist at dele lidt point ud da du har 820 af dem ude at flyve... Sørger du for de lander de rigtige steder, så er du garanteret mere hjælp fremover, for folk herinde er begyndt at sortere folk fra der ikke følger med i egne spørgsmål...
Avatar billede mads375 Juniormester
04. januar 2011 - 19:59 #5
Hej igen.
tak for hjælpen. Når jeg prøver at bruge autoswitch og hiver to jpg filer ind, starter den selv og spytter et helt sort billede ud. Jeg prøver lige det med photoshop og ser om det virker.

John Stigers, jeg skal nok lukke nogle af spørgsmålene. Jeg har nogle stykker som jeg lader stå nogle timer endnu:-)
Avatar billede mads375 Juniormester
04. januar 2011 - 20:06 #6
Norgh nu forstår jeg hvad du mener Jørgen Vinter. Det er også det jeg har gjort, men det er jo netop der kanterne kommer.

Har i en ide til hvorfor jeg får sort skærm ved autosnitch?
Avatar billede mads375 Juniormester
04. januar 2011 - 20:17 #7
Det, det egentligt kommer af er at jeg har lavet et design i photoshop som er 200 px for small i begge sider. Derfor skal jeg have lavet mit banner 100 px bredere i hver side. Her er banneret:

http://img251.imageshack.us/img251/6765/photo869620091013.jpg

Det skal så være skyerne fra hver side, som skal kopieres ud med 100 px. Er der nogle der kunne have en ide til hvordan det kunne gøres?
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2011 - 21:05 #8
Jeg har kigget på billedet, og dommen lyder: Nyt billede!

Havde det drejet sig om en forøgelse på 10-20 pixels i hver side, kunne du måske slippe godt fra det med en clone-brush, men ikke med 100.

Efter min mening er der derudover kun to muligheder, (så vidt jeg kan se), og den ene er at ændre størrelsen på billedet til 840x480 pixels, og så bliver kuglerne ovale.

En anden måde kunne være at forøge pixelantallet for bredden til 840, men så følger højden også med, og det ønsker du sikkert ikke.

Metoden med clone brush eller at lave det som et panoramabillede vil aldrig blive godt med det materiale.
Avatar billede mads375 Juniormester
04. januar 2011 - 21:12 #9
Det er jeg sku virkelig ked af at høre. Jeg vil bare så gerne have det billede på, det passede perfekt.

Min oprindelige hjemmeside var på 700 px bred. Det er for lille idag er det ikke?

M.V.H
Mads
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2011 - 21:29 #10
#9.

Jeg har forsøgt flere metoder, men ingen af dem blev gode. Hvor har du billedet fra?

Hvis billedet er opbygget af flere layers, kan du nåske lave et eller andet med en ny baggrund med himmel og skyer, men du vil så få problemer med skyggen i nederste højre hjørne.

En forøgelse af lærredet til 840x480 pixels, kombineret med clone brush i begge sider med blur og retouchering kan måske også give et resultat, men det vil alligevel (efter min mening) skinne tydeligt igennem, at billedet er blevet photoshoppet.
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2011 - 21:40 #11
Og til dit spørgsmål om 700 pixels bredde på hjemmeside?

Tjah, det kan der gives mange svar på, men 700 er nok i underkanten. De fleste ville nok ikke bruge mindre end 800, og 1024 pixels er efterhånden ved at være den mindste bredde på langt de fleste skærme.
Avatar billede mads375 Juniormester
04. januar 2011 - 21:53 #12
Hejsa igen.

Tusind tak for indsatsen alle sammen. Sådan ser mit oprindelige banner ud:

Hvis man kigger på pixel højden er det faktisk kun 250 pixel i højden der skulle kopieres. Måske kunne man prøve at sætte "formål" boksen over i venstre side. Tror det mørke blå kan blive dækket rimeligt godt egentligt?

Det er bare så ærgeligt. Jeg fandt billedet inde sxc.hu, men jeg kan selvfølgelig ikke finde det igen.

Der er ikke nogle nye ideer ift. det "kun " er de øverste 250 pixel? Så jeres meget dårligt ud, eller var det nogenlunde?

Med Venlig Hilsen
Mads
Avatar billede mads375 Juniormester
04. januar 2011 - 21:54 #13
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. januar 2011 - 22:01 #14
Jeg har lavet en vejledning du måske kan bruge?
http://img510.imageshack.us/img510/4607/bannerx2.png
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2011 - 22:16 #15
Poko1 er inde på noget der.

Jeg havde lidt for travlt og ikke tænkt på, at man selvfølgeligkan nøjes med at "strække" de dele af billedet, som ligger til højre og venstre for kuglerne.
Avatar billede mads375 Juniormester
04. januar 2011 - 22:24 #16
Poko, hvis du var her lige nu, så ville jeg simpelthen kysse dig:-)  Du har sku reddet min dag fuldstændig. Tusind mange tak for det. Jeg er meget taknemmelig.

Milter har også været meget aktiv, så jeg ved ikke om i har lyst til at dele pointene, eller hvordan?

Med Mange taknemmelige hilsner
Mads
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. januar 2011 - 22:25 #17
Samler ikke point:-)
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2011 - 22:38 #18
Jamen, så lægger jeg et svar, så du kan få lukket :-)

Men husk at vende tilbage til dine åbne spørgsmål og få lukket/delt point ud :-)
Avatar billede mads375 Juniormester
04. januar 2011 - 22:50 #19
Hejsa Poko. Ok, men tak for det ihvertfald :-)

Milter: tak for indsatsen. Jeg får også lukket mine spørgsmål. Der er nogle jeg har ladet stå, for at se om der ikke kom flere svar. Nogle af spørgsmålene er der ikke kommet noget svar.

Iøvrigt så runder jeg snart 1000 spørgsmål jeg har oprettet herinde. Vildt at tænke på egentligt. God aften til jer.

Med Venlig Hilsen
Mads
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2011 - 23:01 #20
Velbekom og tak for point :-)