Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
04. januar 2011 - 15:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Excel - vandret linie i søjle-diagram

Jeg har lavet et søjle diagram over forbrug i en række måneder. I det diagram vil jeg gerne have indlagt en vandret linie som et maks forbrug. Så man rent visuelt kan se om man bruger flere eller færre penge end man har til rådighed.

Er dette muligt?

Jeg bruger MS Excel 2007
Avatar billede pstidsen Novice
04. januar 2011 - 16:36 #1
Ved ikke hvordan det skal virke, men er det her en løsning?
http://img717.imageshack.us/img717/6231/screenhunter01jan041634.jpg
Avatar billede pstidsen Novice
04. januar 2011 - 16:37 #2
Avatar billede pstidsen Novice
04. januar 2011 - 16:38 #3
Prøvede lige [img] tag'et, men det gjorde ikke nogen forskel... lol
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
04. januar 2011 - 18:23 #4
Det var også mit bedste bud, det bliver bare ikke helt præcist. Syntes der måtte være en indbygget funktion i Excel. Tænkte noget med at "blande" diagrammerne. Så kan indlægge en linie-graf eller lignende?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2011 - 19:30 #5
Er ikke den store hej til dette, men man kunne måske tænke sig at søjlen skiftede fra grøn til rød når max værdien blev overskrevet.
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
04. januar 2011 - 20:03 #6
Det var en mulighed, men der skal indlægges flere streger. Det vil blive forvirrende hvis der bliver for mange forskellige farver at holde styr på.
Avatar billede pstidsen Novice
05. januar 2011 - 20:48 #7
YESYESYES!!! Så lykkedes det efter mange forsøg :)

Tjek den lille video her: http://www.youtube.com/watch?v=4SIssqWv670
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
06. januar 2011 - 22:13 #8
DEt var dog et smuk stykke arbejder, jeg takker mange gange for hjælpen!!
Avatar billede Stemadsen Nybegynder
15. marts 2011 - 17:59 #9
Jeg sad også lige og manglede en løsning på det problem ... Tak!
Avatar billede pstidsen Novice
15. marts 2011 - 18:02 #10
Ahh du er den samme som fra youtube!! :D Undrede mig også over hvordan du fandt videoen. Det burde kun være dem med links som kunne finde den, da den er skjult. Men det er det så også :)