Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2011 - 15:03 Der er 2 kommentarer

Ubuntu

Hej jeg har ubuntu men kan ikke downloade nogle programmer, hvad skal man gøre for at man kan downloade programmer?
Avatar billede skau Nybegynder
04. januar 2011 - 15:33 #1
Har du sat internet forbindelsen op (altså ip, def gateway og DNS) det er typisk DNS der glipper - hvis ikke du ved hvad du skal sætte den til, kan du blot sætte følgende ind i /etc/resolv.conf
nameserver 208.67.222.222
nameserver 208.67.220.220

eller hvis du hellere vil bruge TDC's (som tit er langsommere)
nameserver 194.239.134.83
nameserver 193.162.153.164

Derefter kan du prøve at lede efter software - feks sudo apt-cache search rdesktop (leder efter programmet rdesktop) det vil vise om du har forbindelse
Avatar billede bmpi Nybegynder
04. januar 2011 - 15:52 #2
Du henter og installerer programmer via Ubuntu Software Center, som du finder i menuen under Programmer>Ubuntu Software Center.

Her søger du blot efter et program, og klikker Installer ud for det, for at installere det.

Du skal ikke, som i Windows, ud på nettet på producenternes hjemmeside for at downloade og installere programmer. Det er i hvert fald ikke anbefalet, og findes programmet i Software Center, så tag og hent det derfra.

Men hvad er det for nogle programmer, og hvordan har du forsøgt dig?