Avatar billede svalle325 Nybegynder
03. januar 2011 - 22:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til, at oprette wifi forbindelse på en 3g router

Hej allesammen.

Jeg har et stort og mærkelig problem. Jeg har 3g net fra cbb og har købt mig en 3g router for, at dele nettet med fruen i hustet.

Jeg har gjort alt hvad der stod, for at konfigurere routeren, og det virker også fint, næsten da.

Jeg har ingen problemer med at komme på det trådløse net på min egen computer (Dell) og heller ikke på min telefon, MEN jeg kan ikke komme på det trådløse net på fruens computer (Compaq) kun hvis jeg fjerner sikkerheds koden på nettet, så det er tilgængelig for alle, så hopper den fint på, på hendes computer.

Det skal også lige siges, at jeg nemt kan få forbindelse til internettet, hvis jeg bruger en kabel fra routeren til hendes compaq. Så det er kun når jeg ønsker en krybteret internetforbindelse, at hendes compaq bakker ud
Og det mærkelige er, at den godt kan komme på routeren, når der er kode på, der er bare ingen forbindelse til nettet.

Hvad kan jeg gøre her, for jeg vil jo gerne sikre mit wifi med en sikkerhedskode.

Jeg har ikke den store forstand på computere, så ønsker gerne forklaringer skåret ud i pap

Routeren er en: Netgear N300

Håber i kan hjælpe mig.

VH Brian
Avatar billede Mik2000 Professor
04. januar 2011 - 00:58 #1
Det er formegentlig fordi netkortet i din kones computer er af ældre dato og derfor ikke kan kommunikere korrekt med din router som er af nyere dato og har en nyere teknologi.

Jeg har oplevet dette før hvis router er n teknologi og netkort er f.eks., også selvom der bør være bagudkombilitet.

Løsning: Køb et nyt netkort/usb net til din konens. F.eks. en Trendnet Mini Wireless N speed USB adaptor som kører stabilt og hurtigt uden problemer med de forskellige net, som er billig og som er ultra lille hvis det er en bærbar computer (og for den sags skyld også stationær, men bærbar fordi den så stadig kan ligge i tasken med den i)
Avatar billede svalle325 Nybegynder
04. januar 2011 - 07:09 #2
Det lyder næsten mærkelig. Hendes computer er en bærbar ca 2 år gammel. Godt nok er den billig, men den er da så ny at den køre med vista. Burde den ikke kunne klate det? Og den kan jo godt når der ingen kode er på nettet.
Avatar billede Mik2000 Professor
04. januar 2011 - 09:28 #3
Det kan sagens lade sig gøre, specielt hvis den er købt i Fona, Bilka eller lign. Her er mange af dem de sælger billigt jo tit modeller helt op til 2-3 år gamle (kan de også være på nettet), hvilket betyder af den hardwaremæssigt kan være op til 3-5 år gammel, hvilket er meget inden for computerteknologi

Men anyway, så kan du prøve en anden måde at sikre den på. Hvis du har forsøgt WPA så kan du i stedet prøve WEP. Den er ikke ligeså sikker, men hvis det er som jeg skriver med et ældre netkort, er der større sandsynlighed for det virker.
Men jeg tror stadig væk det er derfor det ikke forstår det, og er stadig rimlig overbevist om det løses på den måde jeg skrev :)
Avatar billede svalle325 Nybegynder
04. januar 2011 - 17:06 #4
Så er det testet, og du havde fuldstændig rat, hendes computer kunne fint gå på nettet via af wifi, så længe jeg bare køre WEB. Så det er jo nok hendes netkort den er galt med.

1000tak for hjælpen, det var rigtig dejlig, at få opklaret.
Avatar billede svalle325 Nybegynder
04. januar 2011 - 17:09 #5
Jeg kan se, at dettte forum køre med et eller andet form for point system, til de folk som hjælpen en. jeg kunne ikke give mere end 30 point til dig, skønt jeg synes det var 300 vær ;)

endnu engang tak.
Avatar billede Mik2000 Professor
04. januar 2011 - 19:36 #6
Hej
Det var så lidt :)

Det er helt fint... samler ikke point, så bare lige din tråd, og da jeg havde været ude for det før tænkte jeg at jeg ligeså godt kunne skrive det, da sådan noget kan være rimelig frustrerende :)
Avatar billede steelman Novice
05. januar 2011 - 12:19 #7
Undskyld at jeg lige låner tråden :-)
Mik2000: er det sådan noget som denne du tænker på? http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4308079
Avatar billede Mik2000 Professor
05. januar 2011 - 22:31 #8
Hej

Den jeg har prøvet er vist nok denne :
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=673797

Den er lidt hurtigere tror jeg nok men også en smule større. Men begge er vist med n teknologi, og skulle derfor fungerer.
Avatar billede steelman Novice
06. januar 2011 - 08:57 #9
Ok - tak for det :-)
Avatar billede Mik2000 Professor
06. januar 2011 - 10:34 #10
Det var så lidt :)