Avatar billede ea1 Novice
03. januar 2011 - 12:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

NASserver

Når jeg vil i forbindelse med min NAS via det trådløse netværet, svarer den kun, hvis min windows-computer er tændt. Min windows-computer er koplet på NAS via et kapel.
Hverken iPhone eller MAC kan "vække" severen
Avatar billede plektor Nybegynder
03. januar 2011 - 18:40 #1
Davs.

Jeg havde et lignende problem med en hdd jeg havde på mit netværk.

Mit problem blev løst da jeg formaterede min NAS i HFS+ (det filsystem som mac bruger).

Dette skaber dog det problem, at du ikke kan kable en windows PC til HDD'en, men skal bruge en mac. Derudover bliver forbindelsen mellem MAC/NAS MEGET bedre. (Det gjorde den i hvert fald ved mig).

Jeg kunne dog godt gå ind på min nas før jeg formaterede denne, men det krævede at NAS og MAc'en var tændt i godt 10 min...

Håber det hjælper.
Avatar billede plektor Nybegynder
03. januar 2011 - 18:43 #2
BTW: min kærestes pc (Som er windows) kan GODT gå ind på NASen via netværk - Det er kun ved kabel du vil få problemer hvis du omformaterer til HFS+
Avatar billede ea1 Novice
04. januar 2011 - 10:23 #3
Jeg har ikke lyst til at omformatere til HFS+, da jeg hovedsageligt bruger den sammen med windows. Min playstation 3 kan heller ikke kontakte NAS trådløst medmindre kabeltilslutningen fra windows er aktivt.
Avatar billede ea1 Novice
20. marts 2011 - 09:02 #4
Jeg lukker spørgsmålet og arbejder videre med sagen.