Avatar billede zoidberg Nybegynder
27. juli 2001 - 20:43 Der er 29 kommentarer og
4 løsninger

USB-port

Jeg har lige geninstalleret windows 2000, min nu virker min USB-port ikke, nogen der har et foreslag?
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2001 - 20:46 #1
måske du sku hente nogle drivere til den ;o) ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juli 2001 - 20:49 #2
Prøv med kontrolpanel - tilføj/fjern hardware og se om du kan finde noget om USB!
Avatar billede rickypriv Nybegynder
27. juli 2001 - 20:51 #3
Flere USB porte kræver en driver til en såkaldt Universal Serial Bus HUB.
Du burde kunne finde driveren til den på CD\'en til dit bundkort, eller på fabriaktørens hjemmeside.

Harj igen Retaxes :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juli 2001 - 20:52 #4
Hej rickypiv!
Avatar billede rabenskralden Nybegynder
27. juli 2001 - 21:06 #5
Sandsynligvis er det i BIOS du lige skal aktivere din USB port igen
rabenskralden
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2001 - 21:12 #6
hvilket bund har du ?
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2001 - 21:13 #7
driverne til usb plejer og være i via 4in1 driverne.

Ved ik om det er den du har glemt og installere
Avatar billede zoidberg Nybegynder
27. juli 2001 - 21:14 #8
bundkort?

AOpen AX59 pro
Avatar billede zoidberg Nybegynder
27. juli 2001 - 21:18 #9
space >> Det kunne godt være 4in1 driveren, hvordan fjerner jeg den gamle udgave?
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2001 - 21:18 #10
har du installeret via 4in1 ?
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2001 - 21:19 #11
æhm du kan bare hente nogle nye her http://www.aopen.com/tech/download/mbdrv/via.htm

så overskriver den dem.

Men hvis du har installeret dem så er jeg ik sikker på det er det. Men du kan jo prøve og downloade dem
Avatar billede zoidberg Nybegynder
27. juli 2001 - 21:20 #12
det ved jeg ikke, der stod bare på aopen\'s hjemmeside, at jeg skulle fjerne de gamle inden jeg installerede!
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2001 - 21:21 #13
jamen så må den jo være i add/remove programs ellers tilbyder de nye via driver nok og fjerne de gamle :o)
Avatar billede zoidberg Nybegynder
27. juli 2001 - 21:44 #14
Nope, det var ikke det der var galt!
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juli 2001 - 21:52 #15
Hvad har du siddene i USB? Har du en USB enhed siddende kan du prøve at sætten i den anden, har du begge optaget så byt rundt på dem!
Avatar billede zoidberg Nybegynder
27. juli 2001 - 22:06 #16
Jeg har mus og tastatur i min USB, og nej, det hjælper ikke at bytte om på dem!
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juli 2001 - 22:17 #17
Hvilken en duer ikke, mus eller tastatur eller begge dele, har du ikke en normal mus ot tastatur?
Avatar billede zoidberg Nybegynder
27. juli 2001 - 22:32 #18
Det har ikke noget med mus/tastatur at gøre, det er min usb det er galt med!
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juli 2001 - 22:38 #19
Vil du da ikke have hjælp, så kan du lade være!
Avatar billede zoidberg Nybegynder
27. juli 2001 - 22:52 #20
Jo, selvfølgelig vil jeg have hjælp, det er derfor jeg har oprettet spørgsmålet, men det er ikke min mus der fejler noget, den virker med ps2, nu vil jeg gerne have min usb port til også at virke!
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juli 2001 - 23:15 #21
Når man ikke kan se tingene og hvordan det ser ud, så er man nødt til at stille noget der kan ligne tåbelige spørgsmål.

Problemet kan løses, men når man chatter er man nødt til at tage en ting ad gangen.
Det jeg ville ind på var, at du inde i windows skal tage en USB enhed fra for at se om windows reagerer på det.
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juli 2001 - 23:27 #22
Nu har jeg været inde i min enhedshåndtering for at se på mine USB indstillinger.
Under Universel Seriel bus-controllere har jeg flg.

USB-rod-hub her er driveren usbhub.sys i system32\\drivers

Via USB universel værtscontroller
Her er der 3 sysfiler alle noget med usb og en enkelt dll fil.

Er du interesseret kunne du prøve og se om ikke filerne mangler hos dig.

Læg mærke til den der hedder VIA USB .....
Derfor var der nogen der foreslog at du skulle installere 4in1 Via drivere, men det hjalp jo ikke skrev du.

Der var også en der spurgte dig om du havde set på alt i bios der vedrører USB, check det op igen og lad os se om ikke der findes en løsning, for det gør der.
Avatar billede zoidberg Nybegynder
27. juli 2001 - 23:44 #23
Interessant, jeg har kun én ting under Universel Seriel bus-controllere:

Ikke understøttet VIA USB-universel værtscontroller.

Det er vist ikke helt nok ;o)

Nej, jeg har installeret den nyeste 4in1 VIA driver og det hjalp ikke noget.

Jeg har prøvet at kigge i bios, men kunne ikke finde noget der havde med USB at gøre.
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2001 - 23:46 #24
prøv og fjern den og genstart
Avatar billede makse Nybegynder
27. juli 2001 - 23:48 #25
Hent og installer følgende driver. http://www.via.com.tw/download/drivers/usbf108.exe
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juli 2001 - 23:49 #26
Et eller andet er der galt, space er inde på noget!
Avatar billede zoidberg Nybegynder
28. juli 2001 - 00:04 #27
Nu har jeg prøvet at fjerne den, men når jeg genstarter er den der igen :o(

Makse\'s drivere ser heller ikke ud til at virke!
Avatar billede makse Nybegynder
28. juli 2001 - 00:06 #28
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juli 2001 - 00:10 #29
Before reinstalling the OS, boot to BIOS, Disable PnP OS and Disable BIOS control of Power Management, Enable USB Keyboard and Enable Assign IRQ for USB (if this option is available
Avatar billede zoidberg Nybegynder
27. august 2001 - 15:11 #30
Well, der var ikke rigtig noget der virkede, men ellers tak for hjælpen!
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. august 2001 - 17:07 #31
Takker for points ;o)

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede rickypriv Nybegynder
27. august 2001 - 23:24 #32
Takker mange gange. :)
Avatar billede makse Nybegynder
27. august 2001 - 23:26 #33
Takker for point. :)