Avatar billede cgleerup Nybegynder
30. december 2010 - 14:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

DVB-T giver kodede kanaler men ingen TV2 og DR

Håber der er nogen der sidder med det magiske tryllestøv til mit problem.

Jeg har en stueantenne(DVB-T) og et spritnyt Samsung fjernsyn med indbygget DVB-T og hvad der nu ellers er af indbyggede finurligheder og tuners. MEN... når jeg smider antennen i retning af senderen og sætter fjernsynet til at søge får jeg kun alle de kodede kanaler - heriblandt CNN, Animal Planet, TV2 News, TV2 Zulu, Charlie mv.... Men DR1 og TV2 mfl. udebliver.

Så tænker jeg at jeg måske har fucked noget op, så jeg startet plug-and-play guiden på ny, og resetter dermed også til fabriksindstillingerne. - dog med samme kedelige resultat - kun kodede kanaler. Den efterlader kanalerne fra 1-15 som analoge kanaler der dog kun viser sne da jeg ikke har en analog antenne tilkoblet. Og så viser den ellers Animal planet osv. fra kanal 16 og opefter. Altså - sort skærm med en fin lille information om at det er en kodet kanal. Alle guides/program informationer kommer dog frem - og jeg kan læse hvad der er på de forskellige kanaler nu og frem...

Det er jo vældig smart, men jeg ville faktisk hellere kunne se fjernsyn, specifik TV2 og DR - da det bare er et tv på kontoret der skal stå og køre i baggrunden?

Nogen gode bud - jeg søger et hurtigt svar, derfor de forholdsvis mange point.
30. december 2010 - 14:56 #1
Psssst: Da du ikke har for vane at pænt vende tilbage til dine tidligere spørgsmål, så kniber det nok med 'folks' lyst til at hjælpe dig!
Point ude: 2.200 ? http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/cgleerup
Du burde have modtaget flere automatisk rykker E-mail om dem ?

---
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. december 2010 - 15:44 #2
Du modtager ikke længere analoge signaler fra luften... - måske skal du under den guidede opsætning vælge KUN at søge de digitale kanaler.

De sjove kanaler ligger netop på 1-6, så hvis 1-15 hos dig er tvungen analog, er det derfor du ikke kan se noget.

Det kunne også tænkes at antennesignalet var for svagt.

Ellers har jeg ikke nogen idé.... - men prøv for sjov skyld at se kanal 20. Jeg mener det er DR-Update, og den burde du kunne se.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
30. december 2010 - 20:30 #3
Takker for psst om åbne spørgsmål, er længe siden jeg har været aktiv herinde, så jeg har ikke været opmærksom på det.

Nu har jeg været alle åbne spørgsmål igennem og accepteret dem hvor der var lagt et svar. Andre har ikke svaret på flere opfordringer som dem har jeg bare lukket.

Nogen gode bud på DVB-T tingen. Jeg tænkte selv på den med signalstyrken - men ehh? - burde jeg så ikke have problemer med at se info om de øvrige kanaler også - når signalet er digitalt?
Eller er det bare mig der har misforstået noget?
Avatar billede Jensen DK Novice
31. december 2010 - 07:15 #4
Du må kunne søge programmerne manuelt, prøv at søge på canal 51 og 53 i KBH området.
Det du har gang i er program pladser og kan ikke bruges til søgning.
Skriv lige hvor du bor.
Avatar billede Jensen DK Novice
31. december 2010 - 07:21 #5
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.
Er der ikke lagt et svar på løsningen skal du bede om et svar, så kan du sætte flueben i firkanten under det farvede svar, og klikke på, accepter svar nede til venstre.
De svar uden flueben bliver afvist.
Kommer der ikke et svar inden for 8 til 10 dage så lægger du selv et svar som du så acceptere.
Har du ikke fået løst dit problem så lægger du selv et svar som du acceptere, så har du fået de udlovede point hjem igen, og spørgsmålet er lukket.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
13. januar 2011 - 11:29 #6
Hej igen,

jeg har prøvet at køre manuel søg, men det giver ingen pote. Umiddelbart vil jeg dog mene at det netop er betalingskanalerne der skulle give problemer ved lavt signal?`

Bum bum?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. januar 2011 - 16:09 #7
Der skulle da helst ikke være nogen som helst forskel på signalet for kodede eller fri kanaler. De kodede kanaler er blot krypterede, så du ikke kan se dem.

Jeg har ikke nogle gode idéer - prøv at ringe til Samsung:

Hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp. Åbent man-fre, 9 - 18
Support 70701970
Avatar billede Jensen DK Novice
16. januar 2011 - 07:46 #8
Du har endnu ikke skrevet noget om hvilket område du bor i, så det er ikke nemt at finde ud af om du skal modtage programmerne med en lodret eller en vandret antenne.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
18. februar 2011 - 00:18 #9
Hej igen,

Sorry for den sene tilbagemelding, jeg har haft travlt med at hamre hovedet ned i bordet efter at jeg fandt en løsning :-)

Jeg kontakte supporten hos Samsung, men en opdatering af firmwaren gav desværre ikke noget resultat i forhold til mit tv-signal.

Løsningen - skal forsøge at gøre det kort!

Jeg købte en udendørs antenne med forstærker hos den lokale tv-pusher, smed skidtet på som indendørsantenne med forstærker og det hele. MEN - uden at det virkede. Jeg kunne nu søge alle kananaler, men de hakkede og hoppede.

Ved et tilfælde tog jeg antennestikket ud af selve antennen for at flytte på den og bemærkede straks at det fjernede nogle forstyrrelser. Altså havde jeg nu kun en anetenneforstærker med 220V strøm siddende direkte ind bag i fjernsynet. Fair nok - det undrede mig, men hva faen, bare det spiller jo! - nå - det var stadig ikke perfekt. DR1 og TV2 der begge, tilsyneladende, kræver meget af signal kvaliteten var stadig hakkende hvis de overhovedet fungerede.

Men så kom dagen hvor en medarbejder faldt over strømkablet til forstærkeren, og vupti - så var der sgu fuldt signal!

Så løsningen er altså noget så aparte som at tage forstærkeren til en udendørs dvb-t antenne og koble bag i fjernsynet så den i princippet agerer antenne - og undlade at slutte strøm til enheder. Så spiller det 100%! :-)