Avatar billede kokkens Nybegynder
29. december 2010 - 21:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lav grupper

Hej

Jeg har gået og tænkt på en måde at del 20 hold op i 5 grupper, hvis php selv skal gør det? og lav et kamp system hvor alle mødre alle. men kan bare ikke komme på nogle smart måden, at gør det på.

Håber i kan hjælpe.

/Kokken
Avatar billede DePlex Nybegynder
04. januar 2011 - 18:40 #1
Har hver gruppe et specielt navn eller? Skal hver gruppe så fordeles tilfældigt ud i hver gruppe? Forklar lige lidt mere om hvad du mener :-)
Avatar billede kokkens Nybegynder
04. januar 2011 - 23:15 #2
Nej de skal bare hedde Gruppe 1,2,3 osv.. ja de skal bare fordels helt tilfældigt og så skal der mixs kampe til hvor mange hold der er i hver gruppe :) kan bare ikke helt lure hvordan man laver sådan alle hold spille mod alle :)
Avatar billede DePlex Nybegynder
05. januar 2011 - 17:47 #3
Brug shuffle()

eksempel:

$numbers = range(1, 20);
shuffle($numbers);
foreach ($numbers as $number) {
echo "$number ";
}

Så kommer tallene 1 til 20 i en tilfældig række følge. Eller du kan bruge rand, men kan bedst lide shuffle.
Avatar billede kokkens Nybegynder
06. januar 2011 - 22:33 #4
okay cool.

men hvordan mixer jeg at alle mødre alle i et kamp system ? :)
kan ikke rigtigt finde på en møde at gør det.

så hvis der er 5 hold i en gruppe så skal der mixs kampe, så 1 hold spiller mod de andre 4 hold.
Avatar billede DePlex Nybegynder
07. januar 2011 - 12:20 #5
Jeg kan ikke lave det med php, men det tager ikke så lang tid med hovedet.
eks:
runde1
hold1 vs. hold2
hold3 vs. hold4
hold5 vs. hold6
hold7 vs. hold8
hold9 vs. hold10
hold11 vs. hold12
hold13 vs. hold14
osv.
runde2
hold1 vs. hold3
hold2 vs. hold4
hold5 vs. hold7
hold6 vs. hold8
hold9 vs. hold11
hold10 vs. hold12
osv.
runde3
hold1 vs. hold4
hold2 vs. hold3
hold5 vs. hold8
hold6 vs. hold7
hold9 vs. hold12
hold10 vs. hold11
osv.
På den måde spiller alle hold i hver gruppe mod hinanden.
//Christian
Avatar billede DePlex Nybegynder
11. januar 2011 - 19:13 #6
Kunne du bruge Kokkens?
Avatar billede kokkens Nybegynder
14. januar 2011 - 16:28 #7
hey

ikke helt, roder stadig på en måde hvor jeg kan blande kamp system,

er ude i en måde hvor jeg add en kamp til en database, hvor på jeg checker og så videre til alle spille mod alle.

/Kokken
Avatar billede kokkens Nybegynder
04. februar 2011 - 11:50 #8
lukker