Avatar billede andersbl Nybegynder
29. december 2010 - 20:40 Der er 2 kommentarer

Se film fra Synology NAS unden at downloade

Hej
Jeg har lige fået en Synology NAS og er løbet ind i et lille problem.

Min ønske er at kunne se film på min PC uden brug jeg skal downloade filmen fra min NAS.

Ved det kan lade sige gøre vha. at lave et netværksdrev når man er på samme netværk. MEN hvad hvis jeg ikke har et netværksdrev eller ikke er hos mine forældre. Hvordan kan jeg så se film direkte.

SPØRGSMÅL: Mulighed for at streame film direkte fra andet netværk end det NAS er på.
Avatar billede philipn Nybegynder
02. januar 2011 - 18:41 #1
Når du er på et internt netværk hedder din hastighed 100mbit eller 1000mbit, dvs. hjemmefra hvor din NAS står er der ingen problemer.

Skal du så se en HD film fra din nas når du ikke er hjemme koster det jo lidt trafik på nettet, ca 5mb/s hvilket svarer til en krævet forbindelse på ~50mbit/50mbit.

Dvs skal du sidde hos en kammerat og se een af dine fede HD actionfilm, skal din forbindelse hjemmefra kunne skyde 50mbit i upload, og den forbindelse du sidder på skal som minimum have 30mbit i download for at få et godt resultat.

Du skal jo huske, at dagens standard LAN-netværk på 1000mbit stadig er LANGT over standarden på de hastigheder vi har UD af huset :) Men som sagt kan det lade sig gøre :).
Avatar billede andersbl Nybegynder
03. januar 2011 - 09:42 #2
Okay, det giver jo meget god mening :)
Giver du lige et svar