Avatar billede lille_nina Nybegynder
29. december 2010 - 12:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bedste format til afspilning på nettet?

Det er mange år siden jeg sidst arbejdede med video på nettet, så jeg er ikke sikker på hvilket format er det mest anerkendte/stabile/bedste til afspilning af video på nettet.

Jeg har nogle videoer der pt er .wmv, hvad vil I anbefale?

Det er selvfølgelig vigtigt at de komprimeres da de er mellem 12 og 55 MB på nuværende tidspunkt.
Avatar billede soduno Novice
29. december 2010 - 15:22 #1
.MP4 plejer at være et rigtig godt format, ellers er det også en god løsning at uploade videofilen til Youtube, også embedde den derefter.
Avatar billede lille_nina Nybegynder
11. januar 2011 - 15:22 #2
takker for det. Jeg har uploadet dem til youtube og embedded dem.

Kan du ikke skrive et svar så jeg kan give dig nogen point?
Avatar billede soduno Novice
11. januar 2011 - 16:36 #3
Jo da, her :)