Avatar billede kokkens Nybegynder
28. december 2010 - 17:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skyen eller webhotel

men har ikke forstået fidusen med skyen(Cloud)?

så hvad er forskellen på Skyen og et webhotel ?

/Kokken
Avatar billede claes57 Ekspert
28. december 2010 - 20:07 #1
hvis du placerer noget på skyen (microsoft eller google servere) så læser de alle dine koder igennem, og har du lavet noget genialt (fx en makro), så stjæler de koden, og tager patent på den.
Hvis du vil have bare lidt privatliv, så brug webhotel - eller din egen server med fast ip-adresse. Så tager det i det mindste lidt længere tid før de gafler din kode.
Men du slipper for selv at tage sikkerhedskopier af dine data i skyen - bare ring til m$ og sig, at du godt vil have en kopi af dine data tilbage ;) altså under forudsætning af, at du ikke derved overtræder deres patenter...
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. december 2010 - 20:15 #2
Umiddelbart kan du vel ikke sammenligne det direkte.
Et webhotel kan sagtens være hostet i skyen.
Men skyen er jo "bare" en form for skalerbare servere, som kan stå hvor som helst, i et hvilket som helst datacenter.
Avatar billede kokkens Nybegynder
28. december 2010 - 21:52 #3
okay, som jeg forstå det så er det et måde at tjene penge på, ved at lave et gamle koncept lidt om ?

eller er det helt uden i skoven?
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. december 2010 - 21:57 #4
Jeg synes ikke det er et gammelt koncept.
Det er da bestemt nytænkning, og om m$ og google bare stjæler din kode, tror jeg nu ikke du skal tro direkte på.
Det ville jo være det samme som at sige webhoteller gør det samme med deres kunders servere, kode etc...
Avatar billede kokkens Nybegynder
04. februar 2011 - 11:49 #5
tak for svaren, smid et svar hvis i vil ha point.