Avatar billede viggosmor Nybegynder
28. december 2010 - 11:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hente filer fra en ekstern harddisk?

Hejsa.
Er helt ny mac bruger, så undskyld hvis dette spørgsmål virker dumt.
Min bærbare pc brændte sammen for nogle uger siden og jeg havde den til reparation hos et pc reparationsfirma, men der var intet at stille op, det var hele motherboardet, der var defekt.
De trak så alle dokumenter og billeder ud og lagde det på en ekstern harddisk.
Disse dokumenter og billeder vil jeg gerne have over på min nye Imac, men hvordan gør jeg dette?
Jeg behøver ikke bruger harddisken til at overfører filer frem og tilbage, bare jeg kan få mine filer over på macén.....

Hvordan kan man konverterer eller hvad det hedder harddisken så jeg kan få mine filer?
Avatar billede viggosmor Nybegynder
30. december 2010 - 17:51 #1
....
Avatar billede amite Mester
02. januar 2011 - 17:10 #2
Din MAC (OS X)kan sagtens læse filerne fra den gamle Windows harddisk. Nyere MAC-systemer har understøttelse for disse  filsystemer som standard. Der er således intet som du aktivt skal ind og konvertere i den forstand -- Du skal blot slutte den til og så kopiere hele dyngen over til et sted hvor du kan finde det igen :) Jeg formoder at det er en ekstern harddisk med USB-stik eller noget som minder om det? I så fald er det bare at gå igang.

Er der tale om kontor-dokumenter og andre standard filtyper (billeder, film, mv.), burde disse filer endvidere efterfølgende kunne åbnes direkte på MAC'en.