Avatar billede steenlys Nybegynder
26. december 2010 - 23:50 Der er 1 løsning

Offentligt trådløst netværk på hotel.

Ganske kort, er der nogen der har erfaringer med opsætning af trådløst netværk til gæsterne på et hotel ?

Jeg har totalt mange ting jeg ikke lige har styr på, derfor lige et par ting jeg gerne ville have lidt hjælp til.

1. Logning af brugerne på netværket, hvor meget er egentligt nødvendigt ?

2. Man skal vist registreres ved Politiet for overhovedet at måtte logge disse data ?

Jeg ville jo egentligt helst have et netværk med mulighed for at man indtaster en kode, så man ved det kun er gæsterne der kan gå på, men samtidigt er det altså vigtigt  det er stabilt, da produktet firstspot.org der bruges nu har lidt problemer til tider med (oftest) Mac brugere.

Jeg har overvejet noget logning af de data jeg nu kan komme til med f.eks en Draytek Router (Denne kan logge MAC adresser og adresser man tilgår) - og så evt. blot sætte en kode på det trådløse net.

Men erfaringer er meget velkomne :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. december 2010 - 13:13 #1
Du har faktisk pligt til at logge og skal kunne give politiet oplysninger hvis de har brug for det og har en dommer kendelse. Har du ikke disse logs er det dig der straffes.

Denne opgave er ikke så lige til og jeg vil råde dig til at få det sat professionelt op. Der findes løsninger til dette og der findes tele udbydere der sælger den slags. Kontakt din tele udbyder og spørg. Der er også mindre virksomheder der påtager sig denne opgave, men husk at ansvaret er dit i sidste ende, så det skal være en udbyder du stoler på.

Du skal have fat i persondata loven og terror lovgivningen da det er her dette reguleres