Avatar billede steenlys Nybegynder
26. december 2010 - 23:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sammentælling på TV på kontor

Jeg har en kunde som har lavet måske 10 Excel filer, og kunne rigtigt godt tænke sig at montere et TV på kontoret, med en PC tilsluttet med Excel kørende på.

Denne Excel skulle så åbne hive 2-3 felter fra hvert excel ark, og opdatere disse på den samlede oversigt.

Lidt ligesom hvis du havde 5 telefonsælgere som hver havde deres Excel ark de gemte antal telefonopkald de havde. Herved kan den samlede oversigt i løbet af dagen opdateres, og man kunne se hvor meget de enkelte personer lavede.

Så ønsket er at den skal hive dataene f.eks. hvert 10 minut fra disse 5 excel ark, og skrive dem på den samlede oversigt på TV'et.

Som det skal være Excel, eller et VBA script eller ??? er ikke så vigtigt, blot at funktionen er brugbar :)

Jeg ville måske selv have brugt f.eks. editgrid.com - men nu er det jo ikke mig der bestemmer...

Håber der er nogle der har erfaring omkring dette punkt :)
Avatar billede supertekst Ekspert
27. december 2010 - 00:21 #1
Ja - har løst en kundeopgave, der ligner. Opdatering hvert 30 sek. - men i det nævnte tilfælde fra en database.
Avatar billede supertekst Ekspert
27. december 2010 - 00:22 #2
PS: Det blev udført via VBA.
Avatar billede steenlys Nybegynder
27. december 2010 - 00:46 #3
Så altså kundens indtastede data var i en database (f.eks Access) og oprettet VBA script til opdatering hvert 30. sekund ?
Avatar billede supertekst Ekspert
27. december 2010 - 08:23 #4
Ja - korrekt.
Avatar billede steenlys Nybegynder
10. januar 2011 - 01:05 #5
Laver du ikke lige et "svar" - så får du pointene, jo ikke rigtigt andre der har meldt ind på dette...
Avatar billede supertekst Ekspert
10. januar 2011 - 08:38 #6
Det får du..

Blev der truffet nogen afgørelse?
Avatar billede steenlys Nybegynder
10. januar 2011 - 18:56 #7
Intet lavet endnu, men tager dit svar som "at det ikke er muligt at lave det på den måde jeg havde tænkt mig" :)
Avatar billede supertekst Ekspert
10. januar 2011 - 23:27 #8
Det kommer jo an på - 10 regneark er ingen forhindring..