Avatar billede pwn Forsker
26. december 2010 - 14:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kopiere indstillingerne for en effekt

Jeg har i Photoshop 7.0 oprettet et A4-ark, hvorpå der bliver kopieret nogle portrætter over. På eet af portrætterne er nu lavet en slagskygge. Da jeg har ændret på indstillingerne; hvordan kopierer jeg disse - eller kan jeg gemme indstilligerne under et navn, så jeg nemt kan brugge dem på de andre billeder som en slags formatpensel? Alternativet er jo, at jeg skal ind og ændre de berørte værdi een ad gangen.
Avatar billede aventic Nybegynder
26. december 2010 - 15:08 #1
Hej Pwn

Nu ved jeg ikke med Photoshop 7.0, sidder selv med Photoshop CS4 men i CS4 kan du kopiere indstillingerne fra layer til layer.

På det lag du har lavet din skygge effekt, højre klikker du bare og vælger "Copy Layer Style", dernæst opretter du du dit næste portræt på et nyt layer og derefter højre klikker igen på det, og vælger "Paste Layer Style"..

Er det det du mener? - Det er hvertfald sådan jeg lige forstår det.. og igen skal ikke kunne sige om PS 7.0 understøtter dette :)

/aven
Avatar billede sobr Nybegynder
28. december 2010 - 20:55 #2
Hej

Det er da oplagt at bruge styles ellers...
Gem dine indstillinger for effekter i en ny style, så er det bare at markere et lag og klik på din nye gemte style.
Avatar billede pwn Forsker
27. februar 2011 - 08:28 #3
OK - tak for tipsene - send n ogle svar, så fordeler jeg points.

mvh

p
Avatar billede pwn Forsker
14. marts 2011 - 07:18 #4
oprydning..